جوش های زیرپوستی و دلایل ایجاد آن
نوشته شده توسط : رعنا

صورت انسان ها میزبان انواع مختلفی از جوش ها مانند جوش های التهابی، غیر التهابی و زیر پوستی می شود. اما جوش زیر پوستی چیست؟ به چه علتی ایجاد می شود؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جوش زیر پوستی چیست؟

جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شود و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود؛ اما قطعا برای خود شما آزاردهنده است چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

آشنایی با دلایل ایجاد جوش زیر پوستی

همان طور که گفتیم جوش زیر پوستی در داخل پوست ایجاد می شود و شاید توسط سایر افراد قابل تشخیص نباشد اما این نوع آکنه دردناک است و امکان دارد ناحیه ایجاد شده کمی قرمز یا ملتهب شود. به گفته بهترین متخصص درمان جوش، این نوع آکنه در اثر تشکیل کیست ها و گره هایی در زیر پوست ایجاد می شود که منافذ آن بسته است و راهی برای آمدن به سطح بالایی پوست ندارد.

جوش زیر پوستی ممکن است در هر قسمت از صورت و بدن مانند بینی، چانه، پیشانی، گونه، بازو، پا و …. تشکیل شود. جوش های زیر پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که رایج ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت

در صورت استفاده مداوم از لوازم آرایشی (به خصوص لوازم آرایشی غیر استاندارد)، منافذ پوست مسدود می شوند و از گردش هوا به لایه زیرین پوست جلوگیری می کند. در صورتی که منافذ پوست مسدود شوند، سبوم (چربی طبیعی بدن) جایی برای خروج ندارد و این گرفتگی، باعث تجمع سبوم در زیر پوست و ایجاد جوش زیر پوستی می شود.

دستکاری کردن مداوم پوست

دستکاری کردن مداوم پوست باعث انتقال آلودگی ها به پوست و ایجاد ضایعات پوستی مانند جوش زیر پوستی می شود.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی به خصوص در بانوان یکی از دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی است.

جوش های زیر پوستی چقدر دوام دارند؟

از آنجایی که این جوش ها در زیر پوست تشکیل می شوند، بنابراین برای اینکه بتوان آن را کامل از بین برد باید چند هفته تا چند ماه صبر کرد. در بیشتر مواقع این جوش ها خود به خود از بین می رنود اما برخی از آن ها در برابر درمان های خانگی مقاوم هستند و باید به صورت پزشکی آنها را درمان کرد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: