خطرات یا عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی، نوعی عمل لاغری است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. کاهش حجم معده به دو دلیل باعث لاغری می شود. تغییر سایز معده به تنهایی باعث می شود که حجم غذایی که می توان در معده قرار داد خیلی کم باشد و سبب می شود که فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا کند و همین موضوع باعث لاغری وی می شود. همچنین معده کوچک ‌تر، سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند و در نتیجه باعث لاغری فرد می شود.

آیا عمل اسلیو معده ایمن است؟

خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین اسلیو معده نسبت به سایر جراحی های لاغری از جمله بای پس معده، باندینگ معده و ... میزان عوارض کمتری دارد. عمل اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شود که نوعی عمل کم تهاجمی است و به دلیل برش های کم نیز بهبودی سریعتر حاصل می شود.

اما لازم به ذکر است که این عمل به افرادی توصیه می شود که در هنگام محاسبه BMIعدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد و با روش های معمول لاغری مانند رژیم غذایی و ورزش موفق به کاهش وزن نشده اند.

عوارض و خطرات احتمالی جراحی اسلیو

جراحی اسلیو معده مانندهر جراحی دیگری نیز ممکن است که با خطرات و عوارض احتمالی ای همراه باشد که شامل موارد زیر می شوند:

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش به بیهوشی
  • نشتی از معده

علاوه بر عوارض کوتاه مدتی که در بالا گفتیم، ممکن است برخی افراد بعد از بهبودی دچار عوارض طولانی مدتی نیز شوند که عبارتند از:

در برخی مواقع بافت اسکار بعد از جراحی باعث باریک شدن معده می شود که می تواند حرکت غذا را در معده کند یا مسدود کند که علائمی مثل حالت تهوع و استفراغ را به دنبال دارد.

به دلیل مصرف کم غذا در طول روز، ممکن است بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود که در این صورت پزشک مصرف مکمل ها و ویتامین ها را تجویز می کند.

افرادی که قبل از عمل، مشکل ریفلاکس معده داشتند اصولا بعد از عمل اسلیو این مشکلشان شدیدتر می شود و یا حتی افرادی که مبتلا به این مشکل نبودند هم ممکن است بعد از عمل آن را تجربه کنند.

کاهش وزن سریع می تواند سنگ کیسه صفرا را بیشتر کند. در این شرایط ممکن است برای برداشتن کیسه صفرا به جراحی دیگری نیاز داشته باشید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: