تفسیر نتایج گروه های مختلف عددی شاخص توده بدنی
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا و قبل از اینکه نتایج حاصل از محاسبه شاخص توده بدنی یا bmi را تفسیر کنیم، قصد داریم تا به طور خلاصه به تعریف این کلمه بپردازیم. شاخص توده بدنی یکی از شاخص ها و پارامترها برای تعیین چاقی یا لاغری افراد است و برای محاسبه bmi افراد مختلف به قد و وزن آنها نیاز داریم. در ادامه این نتایج را بررسی می کنیم.

BMI زیر 18

اگر شاخص توده بدنی فردی زیر 18 باشد، به معنی کمبود وزن شدید فرد است و به اندازه چاقی بیش از حد می تواند خطرناک باشد. این افراد در معرض سوء تغذیه و حتی مرگ قرار دارند. اگر BMI فردی زیر 18 است باید هرچه سریعتر به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و یک رژیم چاقی مناسب با شرایط بدنی خود و مکمل های تقویتی لازم دریافت کند تا به وزن متعادل خود برسد.

BMI بین 18.5 تا 25

در صورتی که محدوده شاخص توده بدنی فردی بین 18.5 تا 25 باشد، به این معنی است که فرد وزن مناسب و متعادلی دارد. با داشتن شاخص توده بدنی در این محدوده، باید سعی کنید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مستمر و روزانه، سعی در کنترل آن در همین محدوده داشته باشید.

BMI بین 25 تا 30

شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 نشان دهنده اضافه وزن است. البته این شاخص نمی تواند برای افراد ورزشکار و باردار مناسب باشد؛ چرا که عضلات را هم به منزله چاقی و اضافه وزن تلقی می کند. با این حال اگر شما ورزشکار یا باردار نیستید و اما عدد شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 30 است؛ این یک زنگ هشدار برای شما است و باید با رژیم لاغری و انجام ورزش های مناسب سعی در کاهش وزن داشته باشید.

BMI 30 و بالاتر از آن

وقتی که شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر باشد؛ بدین معنی است که فرد دچار چاقی مفرط است. در ابتدا به فرد توصیه می شود که از یک رژیم لاغری مناسب با شرایط بدنی خود و یک برنامه ورزشی روزانه پیروی کند. در صورتی که با انجام این اقدامات باز هم موفق به کاهش وزن نشد، نیاز است که به یک پزشک مراجعه کرد.

جراح لاغری در صورت نیاز پس از انجام آزمایشات و معاینات مختلف انجام جراحی لاغری را به فرد چاق توصیه می کند. در این صورت می توانید از مزایای انواع جراحی لاغری ایمن برای کاهش وزن و همچنین بهبود بیماری های مرتبط با چاقی بهره مند شوید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: