بهترین روش های ارتودنسی دندان را بشناسید و از قیمت ها اطلاع پیدا کنید.
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان روشی است برای صاف و مرتب کردن دندان ها و درمواردی هم برای حرکت دادن دندان ها به جهت بهبود عملکرد دندان ها انجام می گیرد.رفع ناهنجاری های ظاهری و همینطور برطرف کردن ناهماهنگی دندان های فک بالا و پایین از بهترین روش هایی است که متخصص ارتودنسی انجام می دهند. سیم های ارتودنسی با وارد آوردن فشار به دندان ها آنها را به آهستگی و در طول زمان در جهت درست حرکت می دهند. به مرور زمان استخوان فک نیز در جهت مطلوب تغییر کرده و به دندان ها اجازه حرکت می دهد تا دندان ها در جای درست خود قرار بگیرند.

ارتودنسی برای کودکان و بزرگسالان انجام می گیرد و نتایج درمانی خوبی دارد.

انواع ارتودنسی

در درمان ارتودنسی از بریس های مختلفی با توجه به شرایط دندانی فرد استفاده میشود. به طور کلی می توان انواع ارتودنسی را به دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم کرد.

ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت از براکت های فلزی ، سرامیکی، ارتدونسی لینگوال و ارتودنسی دیمون استفاده می شود. در ان روش از ارتودنسی براکت هایی که استفاده میشوند ثابت بوده و توسط فرد نمی تواند از دهان خارج شود . برای خارج کردن این نوع از ارتودنسی حتما نیاز به مراجعه به پزشک خود دارید.

بریس های سنتی که به دو صورت فلزی و سرامیکی وجود دارند . جنس این بریس ها از استیل ضد رنگ است. که امروزه در ابعاد کوچکتری ساخته می شوند. براکت ها به سطح دندان متصل شده و با یک سیم نازک به یکدیگر وصل میشوند. با این کار بهدندانها فشار وارد میشود و به مرور زمان باعث حرکت دادن آنها در جای درست میشود.

بریس های زبانی یا لینگوال به پشت دندان ها متصل شده و از نظر ظاهری بسیار محبوب است چون به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند. این بریس ها به پشت دندان ها و سطوح داخلی دندان شما متصل شده و به طور ویژه متناسب با دندان های شما ساخته میشود.

ارتودنسی نامرئی

اگر کودک شما در مقابل ارتودنسی مقاومت می‌کند و علاقه‌ای به قرار گرفتن و دیده شدن براکت‌ها در دهان ندارد، می‌توانید از روش ارتودنسی شفاف استفاده کنید. در این روش از الاینرها یعنی پلاک‌های شفاف استفاده می‌شود که کاملا شفاف بوده و به هیچ عنوان درون دهان دیده نمی‌شوند. علاوه بر آن متحرک بوده و به راحتی از دهان خارج می‌شوند و کودک هیچ ممنوعیتی در غذا خوردن ندارد. همچنین رعایت نکات بهداشتی در این روش ارتودنسی بسیار راحت‌تر از روش‌های دیگر خواهد بود.

ارتودنسی سرامیکی

یکی دیگر از روش‌های ارتودنسی ثابت، ارتودنسی سرامیکی است. این روش کاملا مشابه ارتودنسی فلزی است، با این تفاوت که جنس براکت‌ها و ابزارهای مورد استفاده سرامیکی بوده و به دلیل شفافیت و ظاهر مشابه دندان، در داخل دهان دیده نمی‌شوند. این روش ارتودنسی نسبتا گران است و اگر هزینه کافی برای انجام آن دارید، می‌تواند بهترین روش ارتودنسی برای شما باشد. پس شما باید از هزینه ارتودنسی در سال 1402 اطلاع داشته باشید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: