زمان مناسب برای انجام جراحی اسلیو معده چه زمانی است؟
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا لازم می دانیم تا به طور مختصر به توضیح عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی بپردازیم. این جراحی نوعی عمل لاغری است که در آن بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) برداشته می شود که این اتفاق باعث می شود که معده فرد سریع پر شود و فرد به سرعت احساس سیری کند. این اتفاق در نهایت باعث لاغری فرد می شود.

این عمل لاغری همچنین باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند زیرا معده کوچک ‌تر سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث گرسنگی می ‌شود.

شاخص توده بدنی چیست و محاسبه آن چگونه است؟

یکی از شاخص هایی که چاقی یا لاغری افراد توسط آن سنجیده می شود، شاخص توده بدنی یا همان bmi است. اما این شاخص چیست؟ یک دانشمند بلژیکی در سال 1850 به این نتیجه رسید که در هر متر مربع بدن چقدر وزن موجود است. به کمک این شاخص می توانید متوجه شوید آیا وزن شما به نسبت قدتان مناسب است یا خیر.

اما چگونه می توان این شاخص را محاسبه کرد؟ برای محاسبه bmi باید وزن (به کیلوگرم) را تقسیم بر توان دوم قد (به متر) کرد. این عدد به دست آمده در بازه های مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها معنی حاصی دارد. مثلا bmi کمتر از 18 به معنای این است که فرد به طور شدید دچار کمبود وزن است و یا Bmi 30 و بالاتر از آن به معنی چاقی مفرط است.

چه زمانی باید اقدام به جراحی اسلیو معده کرد؟

جراحی اسلیو معده که به جراحی چاقی نیز گفته می شود، به افرادی توصیه می شود که بعد از محاسبه bmi آنها، عدد به دست آمده از 30 بالاتر باشد و فرد تا به حال نتولنسته باشد با روش های دیگر کاهش وزن شامل انواع رژیم های لاغری و ورزش به لاغری رسیده باشد.

معمولا انجام عمل لاغری اولین راه و گزینه پیشنهادی برای کاهش وزن نیست؛ بلکه اولین قدم برای لاغری معمولاً این است که فرد تغییراتی را در میزان مصرف غذا و فعالیت و ورزش روزانه خود ایجاد کند. اما اگر بعد از گذشت چند ماه و با امتحان کردن روش های مختلف، تغییر در وزن به صورت چندان رخ نداد، نیاز به انجام جراحی لاغری برای فرد حس می شود.

نهکته ای لازم است تا ذکر کنیم این است که اسلیو معده تنها باعث لاغری و کاهش وزن نمی شود. بلکه کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده می تواند به بهبود بسیاری از بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2، آسم، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، آرتروز مفاصل و ... کمک کند. 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: