عوامل موثر بر نتایج باروری پس از جراحی های لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری در حال حاضر امن ترین روش برای افرادی است که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند و با روش های مختلف لاغری مانند انواع رژیم های لاغری و ورزش نتوانسته اند به کاهش وزن و تناسب اندام دست پیدا کنند. جراحی لاغری می تواند تأثیر مثبتی بر باروری در مردان و زنان داشته باشد و منجر به بهبود عدم تعادل هورمونی، کاهش مشکلات تخمک گذاری، افزایش کیفیت و کمیت اسپرم شود. عواملی هستند که در نتیجه باروری پس از باروری در مردان و زنان تاثیرگذار است که شامل موارد زیر می شوند:

سن و سال

سن مهم ترین عاملی است که بر نتایج عمل لاغری برای باروری تاثیر می گذارد. به طور کلی اگر افراد در سنین مناسب عمل لاغری انجام دهند شانسان برای فرزند آوری پس از جراحی بیشتر می شود. ولی هرچه سن بالاتر برود این شانس قاعدتا کاهش می یابد زیرا به طور کلی افزایش سن خود عاملی منفی در باروری است.

میزان چاقی قبل از عمل

عامل دوم میزان چاقی است، افرادی که چاق تر هستند معمولا در فرزند آوری با مشکلات زیادی روبرو هستد. هرچه شخص به نسبت دیگران میزان چاقی بیشتری داشته باشد، بعد از عمل لاغری احتمال بهبود باروری اش بیشتر می شود.

نوع عمل لاغری انتخابی

هرچه عمل لاغری کم تهاجم تر بوده و احتمال کمبودهای تغذیه ای در آن کمتر باشد، باروری پس از عمل بهتر خواهد بود. به عنوان مثال در عمل اسلیو معده میزان کمبود مواد مغذی کمتر است و شانس باروری در آن نیز افزایش می یابد ولی در عمل بای پس روده و معده به دلیل اینکه نیاز به مصرف مکمل هست و کمبود تغذیه ای پیش می آید احتمال باروری کمتر است.

سرعت کاهش وزن

بعد از عمل لاغری معمولا افراد وزن بسیار زیادی از دست می دهند. آن ها در طول ۶ ماه بیشتر اضافه وزن را از دست می دهند. توصیه می شود که سرعت کاهش وزن آرام بوده و به یک باره میزان زیادی اضافه وزن در مدت زمان کمی کاهش نیابد زیرا سرعت کاهش وزن بالا می تواند منجر به بروز برخی عوارض شده و روی باروری نیز تاثیر بگذارد.

لازم به ذکر است که در کنار تمام مزایایی که جراحی لاغری می تواند در میزان و کیفیت مردان و زنان داشته باشد، مشاوره مناسب قبل از عمل لاغری برای باروری و مدیریت شرایط پس از عمل، از جمله نظارت بر باروری و حمایت تغذیه ای، می تواند در به حداکثر رساندن مزایای جراحی های لاغری بر نتایج باروری کمک کند. شما می توانید برای گرفتن شماوره تخصصی در این خصوص از اسلیو کلینیک کمک بگیرید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: