اهمیت ارزیابی های دقیق قبل از جراحی اسلیو معده
نوشته شده توسط : رعنا

درست است که افراد چاق با BMI بالای 40 کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو هستند، اما اگر قبل از جراحی همه زوایای آن به خوبی بررسی نشود، بیمار را با خطرهایی مواجه می کند. در ادامه به 2 مورد مهم قبل از جراحی اشاره می کنیم.

عدم انجام ارزیابی دقیق قبل از انجام عمل اسلیو معده

ارزیابی کامل قبل از جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولاً در طول این ارزیابی اطمینان حاصل می‌ شود که افراد از نظر جسمی و ذهنی برای انجام عمل آماده هستند. چنانچه جراح یا بیمار در یکی از موارد زیر کوتاهی داشته باشند عمل نباید انجام شود.

بی توجهی به سوابق پزشکی بیمار

درک جامع از تاریخچه پزشکی یک فرد برای ارزیابی مناسب بودن او برای عمل اسلیو معده به شدت حیاتی است. بهترین جراح لاغری باید تمام مستندات پزشکی بیمار را چک و ارزیابی کند. همچنین بیمار باید حتماً در ارائه سوابق پزشکی با پزشک خود صادق باشد و هرچیزی که در این خصوص هست را به جراح اطلاع رسانی کند.

تست ‌های تشخیصی ناقص یا غیرقطعی

تست‌ های تشخیصی، اطلاعات ضروری در مورد سلامت کلی فرد و هر گونه بیماری زمینه ‌ای را به جراح ارائه می‌ دهند. آزمایشات ناقص یا غیرقطعی ممکن است منجر به عدم اطمینان در مورد واجد شرایط بودن فرد برای جراحی شود. داشتن نتایج آزمایش دقیق و کامل برای ارزیابی صحیح خطرات و فواید بسیار مهم است.

عوامل خطر مرتبط با جراحی

گاهی اوقات انجام عمل با اینکه ظاهراً ممکن است فرد کاندید خوبی تشخیص داده شده باشد، می ‌تواند برای افراد خطرناک در نظر گرفته شود. در واقع انجام عمل اسلیو معده برای این افراد ممکن است همراه با عوارض احتمالی و کاهش موفقیت عمل باشد. برخی از خطرات مرتبط با جراحی که می ‌تواند افراد را از انجام هر نوع عمل لاغری بازدارد عبارتند از:

جراحی ‌های قبلی در ناحیه شکم

انجام جراحی‌ های قبلی در ناحیه شکم مانند بای پس معده یا برداشتن وسیع روده و ... ممکن است بر آناتومی تأثیر بگذارد و امکان انجام اسلیو را با چالش‌ هایی روبرو کند. در واقع گاهی ممکن است بافت اسکار و چسبندگی ناشی از جراحی‌ های قبلی باعث بروز خطرات در حین انجام جراحی‌ های بعدی شود.

آلرژی به داروهای بیهوشی یا مواد بکار رفته در حین جراحی

آلرژی به مواد بیهوشی یا جراحی می ‌تواند خطرات قابل توجهی را در طول عمل اسیلو معده ایجاد کند. به همین دلیل شناسایی هرگونه آلرژی یا حساسیت قبل از عمل برای اطمینان از تجربه جراحی ایمن بسیار مهم است. اگر آلرژی یا حساسیت شما نگران کننده باشد، ممکن است گزینه‌ های جراحی جایگزین بررسی شوند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: