آیا از تعرفه و هزینه ارتودنسی دندان در سال 1402 اطلاع دارید؟
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی هزینه ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله : درمان با دندانپزشک عمومی یا ارتودنسی ، سابقه درمانگر ، مراجعه به مطب یا کلینیک ، انجام درمان پزشک محور یا پرستارمحور ، نوع سیستم ارتودنسی (ارتودنسی متحرک) ثابت ارتودنسی ، ارتودنسی دامون ، ارتودنسی Lingual ، ارتودنسی Invisalign یا invisible و …) و از همه مهمتر ماهیت مشکل دندانپزشکی بیمار است.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که در زمینه درمان ناهنجاری های مربوط به رشد فک و دندان تخصص دارد. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که برای دستیابی به سطح بالاتری از مهارت های ارتودنسی آموزش دیده است.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی علاوه‌بر گدراندن دوره‌های عمومی دندانپزشکی به مدت ۶ الی ۷ سال، باید دوره‌های تخصصی را در ۳ الی ۴ سال بگذراند تا بتواند به اصلاح و درمان ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها بپردازد. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی یکی از مهم‌ترین پارامترها در موفقیت در درمان است.بهره گرفتن از بهترین خدمات ارتودنسی دندان حق همه آن‌هایی است که برای رفع مشکل خود به کلینیک‌های دندانپزشکی و متخصصان مراجعه می‌کنند. به‌عبارتی انتخاب بهترین‌ها با مناسب‌ترین قیمت آن چیزی است که همه به‌دنبال آن هستند. پس با جستجوی مناسب، بررسی سابقه کلینیک یا پزشک متخصص، توجه به امکانات و مقایسه خدمات ارائه‌شده، آن چیزی را که لایقش هستید، انتخاب کنید.

موارد تأثیرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان

اگر آدم صبوری نیستید، بهتر است برای ارتودنسی دندان این رفتار را کنار بگذارید! علاوه‌بر طولانی بودن مدت زمان درمان، ارتودنسی دندان پرهزینه است. اما این به آن معنا نیست که درمان خود را فراموش کنید یا زمان آن را عقب بیندازید، زیرا در صورت عدم توجه به مشکلات دهان و دندان، ناهنجاری‌ها به‌مرور زمان بدتر می‌شوند و در موارد حاد ممکن است نیاز به جراحی فک باشد، موضوعی که خود هزینه‌های بالاتری را نیز خواهد داشت. اما برای برآورد دقیق‌تر  قیمت ارتودنسی دندان به فاکتورهای مختلفی باید توجه کنید.

ارتودنسی نامرئی و انواع آن

برای داشتن لبخندی زیبا و دندان های مرتب ، دیگر نیازی به پر کردن دهان با سیم و براکت های بد شکل نیست.

با افزایش قابلیت اطمینان ، ارزش و پیشرفت روزافزون در فن ارتودنسی نامرئی ، این روش به جایگزینی برای براکت های سیم ناهنجار و قابل رویت معمولی تبدیل شده است. آسترهای شفاف که به آن بریس های شفاف نیز گفته می شود ، با استفاده از پیشرفته ترین فناوری رایانه ای ساخته شده است که حرکت دندان را پیش بینی می کند ، وسایل ارتودنسی متحرک را فراهم می کند که دندان ها را به تدریج تراز می کنند





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: