تاثیر جراحی لاغری بر باروری مردان چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه و در حال حاضر، امن و مطمئن ترین روش برای درمان چاقی افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI بالای ۴۰ دارند، عمل لاغری است. جراحی لاغری به مجموعه ای از تکنیک ها و روش هایی اشاره دارد که منجر به کاهش وزن و بهبود زندگی در افراد چاق می شوند. این جراحی ها علاوه بر لاغری و کاهش وزنی که برای فرد به ارمغان می آورند، مزایای دیگری که این جراحی ها دارند این است که به باروری و افزایش شانس باروری نیز کمک می کنند.

اثرات عمل لاغری بر باروری مردان

علاوه بر زنان، انجام جراحی لاغری بر روی باروری مردان هم بسیار تاثیرگذار است. متخصصان و دانشمندان معتقد هستند که چاقی و اضافه وزن باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود. این اتفاق باعث می شود که تعداد و همچنین کیفیت اسپرم های موجود در بدن مردان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و این کیفیت پایین بیاید. در نتیجه چاقی به صورت مستقیم در باروری مردان تاثیر منفی دارد.

در مطالعه ای که در سال 2016 توسط عده ای از دانشمندان انجام شده است، مشخص شد مردانی که تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفتنه اند، بهبود قابل توجهی در تعداد، تحرک اسپرم و همچنین افزایش سطح تستوسترون داشتند که منجر به بهبود نرخ باروری در آن ها شد.

مشاوره قبل از عمل و مدیریت شرایط پس از عمل لاغری برای باروری

مشاوره قبل از عمل های لاغری مانند اسلیو معده بخشی ضروری از فرآیند جراحی است و باید شامل بحث در مورد باروری بیمار نیز باشد. در این جلسات مشاوره باید به زنان توصیه شود که حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از جراحی از تلاش برای بارداری خودداری کنند تا تثبیت وزن و بهبود تغذیه حاصل شود. به طور مشابه مردان نیز باید در مورد تأثیرات احتمالی عمل لاغری برای باروری مشاوره تخصصی دریافت کنند و طبق آن تصمیم گیری کنند.

همه چیز صرفا انجام عمل لاغری نخواهد بود و پیگیری های بعد از عمل نیز حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرند. چه در مردان و چه در زنان، باید مشاوره های تخصصی تغذیه ای و حمایتی در نظر گرفته شود. همچنین به جز مشاوره هایی که باید از جراح لاغری دریافت کرد، باید ویزیت های منظمی با متخصص باروری یا متخصص غدد صورت گیرد زیرا این متخصصان می توانند بر وضعیت باروری نظارت کرده و به رفع هرگونه مشکل در باروری کمک کنند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: