تاثیر شاخص توده بدنی و بیماری های کنترل نشده بر خطر اسلیو معده
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده مهم ترین عمل جراحی مربوط به حوزه لاغری است که در ایران انجام می شود. این جراحی طرفداران زیادی دارد و امروزه بسیار رایج شده است. با این حال همه افراد چاق واجد شرایط برای انجام این عمل جراحی نیستند و اگر فردی 2 وضعیتی که در ادامه معرفی می کنیم را داشته باشد، تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام عمل اسلیو معده را باید با دقت بیشتری انجام دهد.

بیماری ‌های شدید یا وخیم کنترل نشده

یکی از مواردی که قبل از عمل های لاغری مانند اسلیو معده حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد، داشتن بیماری‌ های زمینه‌ ای است که نقش مهمی در تعیین واجد شرایط بودن یا نبودن برای جراحی ایفا می ‌کند. برخی از بیماری ‌های شدید ممکن است خطرات مرتبط با عمل اسلیو معده را افزایش دهند یا بر نتایج آن تأثیر بگذارند که شامل موارد زیر می شوند:

 بیماری قلبی پیشرفته: انجام اسلیو ممکن است فشار بیشتری بر سیستم قلبی عروقی وارد کند و اگر قلب مقاومت و تلاش کافی نداشته باشد عمل ممکن است شکست بخورد.

 فشار خون کنترل نشده: فشار خون کنترل نشده می ‌تواند احتمال عوارض در طول عمل را افزایش دهد و ممکن است روند بهبودی را مختل کند. تثبیت سطح فشار خون قبل از فکر کردن به اسلیو معده بسیار مهم است.

شاخص توده بدنی ناکافی  (BMI)

شاخص توده بدنی یا همان BMI یک معیار و شاخص براث ارزیابی لاغری و چاقی افراد است. افراد برای اینکه بتوانند واجد شرایط جراحی باشند باید حداقل BMI برابر با 40 یا بیشتر از آن داشته باشند و افرادی که در یکی از دو گروه زیر قرار دارند نمی ‌توانند این عمل را انجام دهند:

داشتن BMI زیر 35 بدون هیچگونه عوارض قابل توجه

عمل اسلیو معده می ‌تواند با شاخص توده بدنی بین 35 تا 40 نیز انجام شود ولی در این شرایط بیمار باید با یکی از مشکلات مرتبط با چاقی روبرو باشد تا بعد از انجام عمل و لاغر شدن، مشکل مرتبط نیز برطرف شود. ولی افرادی که BMI کمتر از 35 دارند و هیچ مشکل پزشکی مرتبط با چاقی ندارند نمی ‌توانند کاندید خوبی برای این جراحی باشند.

BMI  زیر 30 بدون نیاز پزشکی

به طور کلی عمل لاغری اسلیو معده برای افراد با BMI زیر 30 توصیه نمی‌ شود، زیرا ممکن است آن‌ها به هیچ عنوان معیارهای ضروری پزشکی برای جراحی کاهش وزن را ندارند. در چنین شرایطی افراد باید به دنبال روش‌ های غیرجراحی کاهش وزن باشند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: