تاثیر جراحی لاغری برای باروری خانم ها چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه و در حال حاضر، امن و مطمئن ترین روش برای درمان چاقی افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI بالای ۴۰ دارند، عمل لاغری است. جراحی لاغری به مجموعه ای از تکنیک ها و روش هایی اشاره دارد که منجر به کاهش وزن و بهبود زندگی در افراد چاق می شوند. این جراحی ها علاوه بر لاغری و کاهش وزنی که برای فرد به ارمغان می آورند، مزایای دیگری که این جراحی ها دارند این است که به باروری و افزایش شانس باروری نیز کمک می کنند.

تاثیر جراحی لاغری برای باروری خانم ها

نتیجه مطالعات نشان می دهد که جراحی لاغری تاثیر مثبتی بر باروری زنان دارد. در واقع بسیاری از مطالعات این نتیجه را نشان داده اند که عمل های لاغری باعث بهبود در نظم چرخه قاعدگی، تخمک گذاری و کاهش بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در زنانی می شود که از چاقی شدید رنج می برند.

به طور ویژه، این عمل ها روی درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک تاثیرات بسیار مثبتی می گذارند. این بیماری در واقع یک اختلال هورمونی است که می تواند باعث ناباروری در زنان شود. کاهش وزن ناشی از جراحی های لاغری می تواند عدم تعادل هورمونی مرتبط با PCOS را بهبود ببخشد و منجر به بهبود نرخ باروری در بانوان شود.

بررسی یک نمونه مطالعه درباره تاثیر عمل لاغری بر باروری

در مطالعه ای که توسط دیکسون و همکارانش در سال ۲۰۱۲ انجام شد مشخص شد زنانی که تحت عمل جراحی لاغری اسلیو معده قرار گرفتند، نسبت به زنانی که این عمل جراحی را انجام نداده اند، مدت زمان لقاح سلولی در ابتدای چرخه باروری شان کمتر بوده و زمان تولد نیز کوتاه تر شده است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که جراحی چاقی همچنین می ‌تواند خطرات برای باروری زنان به خصوص در کوتاه مدت داشته باشد. مثلا کاهش سریع وزن و کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی و بی نظمی قاعدگی شود که می تواند خود بر باروری تأثیر بگذارد. بنابراین، داشتن یک برنامه مشاوره جامع قبل از عمل و مدیریت شرایط پس از عمل لاغری برای باروری که شامل نظارت بر باروری و حمایت تغذیه ای است، بسیار مهم خواهد بود.

مشاوره مناسب قبل از عمل لاغری برای باروری و مدیریت شرایط پس از عمل، از جمله نظارت بر باروری و حمایت تغذیه ای، می تواند به حداکثر رساندن مزایای جراحی های لاغری بر نتایج باروری کمک کند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: