عوامل روانی و رفتاری از سوی فرد متقاضی خطر اسلیو معده را زیاد می کند
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده مهم ترین عمل جراحی مربوط به حوزه لاغری است که در ایران انجام می شود. این جراحی طرفداران زیادی دارد و امروزه بسیار رایج شده است. با این حال همه افراد چاق واجد شرایط برای انجام این عمل جراحی نیستند و اگر فردی وضعیتی که در ادامه معرفی می کنیم را داشته باشد، تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام جراحی لاغری اسلیو معده را باید با دقت بیشتری انجام دهد.

عوامل روانی و رفتاری از سوی فرد متقاضی

عمل اسلیو معده نه تنها بر جنبه‌ های فیزیکی زندگی فرد تأثیر می‌ گذارد، بلکه تأثیر عمیقی بر سلامت روحی و روانی دارد. اگر با مشکلات زیر رو به رو هستید پیشنهاد می کنیم از انجام اسلیو معده منصرف شوید، زیرا برای شما چالش برانگیز خواهد بود.

سوء مصرف یا اعتیاد به مواد

اعتیاد ممکن است باعث این شود که فرد نکات و دستورالعمل های بعد از عمل جراحی را رعایت نکند و سبک زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. خبر بد این است که اگر مصرف مواد کنار گذاشته نشود حتی بهترین جراح لاغری دنیا نیز ریسک عمل کردن شما را نخواهد پذیرفت.

اختلالات خوردن

افراد مبتلا به اختلالات خوردن که هنوز موفق به درمان آن نشده ‌اند، ممکن است در سازگاری با رژیم غذایی بعد از اسلیو معده با چالش‌ هایی روبرو شوند. اگر شخصی بعد از عمل همچنان اختلال خوردن داشته باشد، مثلاً پرخوری احساسی تجربه کند، نتیجه عمل قطعاً با شکست روبرو خواهد شد.

شرایط بهداشت روانی ناپایدار

برخی از اختلالات مرتبط با سلامت روان مانند افسردگی شدید، اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی، باید قبل از عمل اسلیو معده پایدار شده و یا به خوبی مدیریت و کنترل شوند. اگر این مسائل مدیریت نشوند، قطعاً نتیجه عمل آن طور که باید پیش نخواهد آمد. البته در نظر داشته باشید که هرچند اسلیو تا حدی افسردگی مرتبط با چاقی را درمان می ‌کند، اما سایر اختلالات باعث بدتر شدن نتایج می ‌شود.

عدم تعهد به تغییرات سبک زندگی پس از عمل

عمل اسلیو معده نیازمند تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی از جمله اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم است. عدم تعهد به انجام این تغییرات ضروری، می ‌تواند منجر به کاهش وزن ناکافی و عوارض احتمالی شود. تعهد قوی به مراقبت ‌های بعد از عمل و اصلاح شیوه زندگی برای موفقیت طولانی مدت ضروری است. اگر شخصی نتواند به خود و جراح تعهد بدهد نباید تحت عمل قرار بگیرد زیرا ممکن است حتی خطرات جانی پیش بیاید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: