جراحی لاغری را انجام دهیم یا نه؟
نوشته شده توسط : رعنا

در زمان های قبل تر هر جا اسم جراحی های لاغری به میان می آمد، افراد سریع جبهه می گرفتند و تفکرشان این بود که چرا برای کاهش یکی دو سایز باید خود را زیر تیغ جراحی ببریم؟ حتی این تفکر تا به امروز نیز وجود دارد و هستند کسانی که تا صحبت از جراحی لاغری می شود، این ادعا را دارند که جراحی لاغری، عملی بیهوده و پرریسک است و می توان با رژیم های لاغری و ورزش تا حدی خود را لاغر کرد.

جراحی لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی لاغری هستند که شاخص توده بدنی آنها بالای 40 باشد. شاخص BMI نسبت قد به وزن را می سنجد و تصویر مناسبی از وضعیت تناسب اندام شما را در اختیارتان قرار می دهد.

انواع جراحی های لاغری کدامند؟

در ادامه به معرفی 2 نمونه از پرطرفدارین جراحی های لاغری که امروزه برای کاهش وزن انجام می ‌شوند می پردازیم. این عمل های لاغری عبارتند از:

عمل لاغری اسلیو معده

در اسلیو معده که با روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، جراح لاغری بخش بزرگی (حدود 80 درصد) از معده بیمار را بر می دارد و یک بخش کوچک لوله مانند از معده باقی می ماند. بعد از عمل اسلیو به دلیل کم شدن حجم معده، بیمار نمی تواند غذای زیادی مصرف کند. همچنین با حذف بخشی از معده، ترشح هورمون اشتها کم می‌ شود و اشتهای بیمار کاهش می یابد. در این شرایط و با کاهش کالری دریافتی، کاهش وزن تدریجی در بیمار رخ می دهد.

جراحی لاغری بای پس معده

عمل بای پس معده، تحت بیهوشی عمومی و با روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در حین این جراحی، قسمتی از دستگاه گوارش مانند بخش بزرگی از معده، دوازدهه و کمی از روده کوچک از مسیر گوارش غذا حذف می شوند. با حذف قسمتی از دستگاه گوارش در عمل بای پس معده، حجم غذای مصرفی کاهش می ‌یابد و از طرفی مسیر عبور غذا کوتاه شده و غذا مستقیم وارد روده کوچک می شود و فرایند جذب غذا نیز کم خواهد شد. در نتیجه این فرآیندها کاهش وزن اتفاق می افتد و فرد روز به روز به تناسب اندام و لاغری مورد نظر خود نزدیک تر می شود.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: