ارتودنسی ثابت و انواع آن را بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان روشی برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان ها و همینطور یکدست کردن آنها است که باعث بهبود ظاهر صوذت و لبخند فرد می شود. با درمان ارتودنسی، دندان هایی که در جای نامناسبی قرار دارند و فاصله زیادی در بینشان وجود دارد، به کمک بریس های ارتودنسی اصلاح می شوند. با اتصال دستگاهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب به دندان های کج، بعد از یک مدت یکدست خواهند شد.

ارتودنسی ثابت چیست؟

در ارتودنسی ثابت، براکت های ارتودنسی به دندان های بیمار چسبیده و ثابت هستند. به همین دلیل بیمار نمی تواند آن ها را از دهان خود خارج کند. مدت زمان درمان به بد فرم بودن دندان ها بستگی دارد و به طور معمول حدود 2 سال طول می کشد.

متخصص ارتودنسی قبل از شروع درمان با استفاده از عکس برداری از دندان، ریشه های دندان و جایگاه دندان ها را می سنجد تا بتواند به صورت دقیق تصمیم بگیرد. بعد از انجام عکس برداری و ارائه یک برنامه دقیق، هزینه درمان ارتودنسی ثابت معلوم خواهد شد.

انواع ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی نوعی ارتودنسی ثابت است که براکت های آن هم رنگ دندان ها شفاف بوده  و نحوه کارکرد آن مانند براکت های فلزی است. این نوع ارتودنسی دندان برای افرادی پیشنهاد می شود که تمایل دارند که دستگاه ارتودنسی به میزان کمتری در دهان خود دیده شود و دیگران متوجه درمان آنها نشوند.

براکت های سرامیکی مناسب کودکان نیستند زیرا به نسبت براکت های فلزی شکننده تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتر دارند. شایان ذکر است که طول درمان ارتودنسی سرامیکی به طور متوسط یک سال و نیم تا دو سال و نیم است.

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

در ارتودنسی لینگوال، بریس و لوازم ارتودنسی در پشت دندان ها و به طرف زبان نصب می شوند. هزینه ارتودنسی لینگوال بیشتر از سایر روش های ارتودنسی است زیرا نصب آن سخت تر بوده و نیاز به تخصص بیشتری دارد. ارتودنسی لینگوال با نام های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی پشت دندانی و زبانی نیز شناخته می شود.

ارتودنسی دیمون

یکی دیگر از روش های جدید و پرطرفدار در حوزه ارتودنسی دندان، ارتودنسی دیمون است که مزایای زیادی دارد. در این مدل از ارتودنسی، براکت های نصب شده بر روی دندان ها قابلیت خود تنظیمی دارند که شما با زمانی کمتر دندان هایی زیبایی خواهید داشت و نیاز به مراجعه شما به متخصص ارتودنسی را کاهش می دهد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: