لمینت یا کامپوزیت؛ کدام بهتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت و کامپوزیت دو روش زیبایی هستند برای بر طرف کردن کجی، بد شکلی، بد رنگی، ترک و لب پر شدن دندان ها و فاصله بین دندانی کاربرد دارند. معمولا افرادی که این مشکلات را دارند در انتخاب یکی از این دو روش دچار تردید می شوند و نمی دانند که لمینت یا کامپوزیت کدام برای آن ها مناسب است.

لمینت دندان چیست؟

روکشی بسیار نازک از جنس سرامیک که همرنگ دندان است، با کمک مواد مخصوصی بر روی سطح دندان نصب می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

روکشی از جنس پلیمر همرنگ دندان است که به طور مستقیم بر روی دندان نصب می شود و عیب های جزئی دندان را اصلاح و بر طرف می کند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

در ادامه به معرفی تعدادی تفاوت لمینت و کامپوزیت اشاره می کنیم:

جلوه طبیعی تر لمینت به نسبت کامپوزیت دندان

هر دوی این روکش های دندان، همرنگ دندان هستند اما اگر با دقت بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که لمینت دندان به دلیل اینکه نور را همانند دندان طبیعی بازتاب می دهد طبیعی تر از کامپوزیت به نظر می رسد اما کامپوزیت فقط با پلیش دندان براق و طبیعی به نظر می رسد.

مقاومت و استحکام بیشتر لمینت نسبت به کامپوزیت

اگر برای بیمار مقاومت روکش ها در اولویت باشد باید در جواب سوال این کدام این روش ها بهتر است، گفت؛ لمینت دندان بهتر است چون نسبت به کامپوزیت دندان مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد، به همین دلیل ماندگاری بالاتری نسبت به آن دارد.

مقاومت بیشتر لمینت دندان به نسبت کامپوزیت در برابر لکه پذیری

کامپوزیت دندان مستعد تغییر رنگ است و نسبت به رنگ ها حساسیت بیشتری نشان میدهد. برای جلوگیری از تغییر رنگ باید به خوبی از آن ها مراقبت کرد. اما لمینت دندان مقاومت زیادی در تغییر رنگ دارد. در این صورت جواب سوال لمینت یا کامپوزیت کدام بهتر است، کاملا واضح است.

طول عمر بیشتر لمینت دندان نسبت به کامپوزیت

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان بین 15 تا 20 سال است حتی در مواردی با مراقبت و نگهداری درست این روش دائمی است، اما کامپوزیت دندان طول عمری بین 5 تا 10 سال دارد. طول عمر روکش ها در انتخاب نوع درمان زیبایی تاثیر دارد و معمولا اغلب افراد لمینت را انتخاب می کنند.

هزینه کمتر کامپوزیت دندان به نسبت لمینت دندان

یکی دیگر از ملاک های انتخاب نوع روکش هزینه آن است. معمولا هزینه کامپوزیت دندان بسیار کمتر از لمینت دندان است. برخی از افراد به دلیل هزینه پایین کامپوزیت ترجیح می دهند این روش را انتخاب کنند. اما برخی دیگر هزینه برایشان مهم نیست و لمینت را ترجیح می دهند.

منبع: bestdentists.ir





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: