آیا پوسیدگی دندان با لمینت امکان دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان یکی از روش های زیبایی برای پوشاندن عیب های ظاهری دندان مانند کجی و بد شکلی، بد رنگی، ترک و شکستگی و وجود فاصله بین دندانی است. ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا پوسیدگی دندان با لمینت امکان پذیر است؟ یا لمینت از ایجاد پوسیدگی جلوگیری می کند؟

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان روکشی همرنگ دندان و از جنس سرامیک است که برای پوشاندن عیب های دندان به وسیله سیمان یا چسب مخصوصی بر روی سطح دندان نصب می شود. این روکش بسیار نازک، در عین حال مقاومت بالایی دارد.

آیا بعد از لمینت دندان احتمال پوسیدگی دندان وجود دارد؟

به طور کلی مهمترین دلایل ایجاد پوسیدگی در دندان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، تجمع باکتری ها و تشکیل پلاک است. اگر نکات بهداشتی دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، دندان طبیعی و دندان لمینت شده به یک اندازه در معرض پوسیده شدن قرار می گیرند.

اما این سوال پیش می آید که آیا پوسیدگی دندان با لمینت امکان پذیر است؟ باید در جواب این سوال گفت که لمینت خود به خود و به تنهایی باعث پوسیده شدن دندان نمی شود و حتی در جلوگیری از ایجاد آن هم کمک نمی کند؛ در واقع هیچ تاثیر مثبت و یا منفی بر روی دندان های بیمار ندارد. اما برخی از افراد از پوسیدگی بعد از لمینت دندان شکایت دارند که لازم است در این مقاله به آن بپردازیم. این پوسیدگی به دو دلیل است که عبارتند از:

نصب نادرست لمینت دندان

اگر به خوبی و توسط دندانپزشک به درستی بر روی دندان نصب شود و هیچ گونه فضای خالی بین دندان و روکش وجود نداشته باشد، احتمال پوسیدگی دندان بسیار کم است.

اما در صورت نصب نادرست و غیر اصولی توسط دندانپزشک بی تجربه و بدون تخصص، ممکن است لمینت به خوبی بر روی دندان قرار نگیرد و یک فضای خالی بین دندان و روکش به وجود بیاید. در این صورت ذرات غذا در فضای مورد نظر گیر می افتند. در این صورت امکان تمیز کردن و رعایت بهداشت وجود ندارد و به مرور با تجمع ذرات غذایی و باکتری در دندان ها پوسیدگی ایجاد می شود.

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بعد از لمینت دندان

باید همانند قبل از نصب لمینت، بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کرد. عدم رعایت بهداشت باعث تجمع باکتری ها و جرم می شود و این مورد به همان اندازه که باعث پوسیدگی دندان در حالت عادی می شود، باعث اتفاق افتادن آن بعد از لمینت نیز می شود.

منبع: implantdr.ir





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: