معایب و عوارض لمینت دندان چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان با وجود اینکه جلوه و زیبایی خاصی به دندان ها می دهد، در کنار مزیت ها و فواید زیاد، مانند سایر روش های درمانی دارای معایب و عوارضی نیز هست که ما در این مقاله سعی می کنیم درباره این موارد بحث کنیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان روکشی نازک از جنس سرامیک است که بر روی سطح خارجی دندان به وسیله چسب یا سیمانی مخصوصی نصب می شود. این روکش ایرادهای ظاهری دندان مانند کجی، بد شکلی، بد رنگی، شکستگی، لب پریدگی و فاصله بین دندانی را  برطرف می کند.

معایب لمینت دندان چیست؟

روکش های لمینتی با وجود مزیت هایی که دارند، یکسری معایب نیز دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

عدم برگشت پذیری

تراش دادن دندان یکی از عوارض لمینت دندان است اما برای نصب درست روکش ها تراش ضروری است. در این روش به دلیل تراش دندان امکان برداشتن دائمی لمینت ها وجود ندارد.

عدم ترمیم لمینت دندان

زمانی که عوارض لمینت دندان باعث آسیب به روکش ها می شود و یا روکش ها در اثر ضربه دچار شکستگی می شوند، امکان ترمیم مجدد آن ها وجود ندارد و باید روکش ها تعویض شوند و مجددا روکش جدید نصب کرد.

گران بودن

لمینت دندان کیفیت و مقاومت بالایی دارد و از نظر ظاهری شبیه به دندان های اصلی است، به همین دلیل هزینه و قیمت لمینت دندان بالا است.

عوارض لمینت دندان کدام اند؟

پیامدها و عوراضی که لمینت دندان به دنبال دارد به شرح زیر هستند:

حساس شدن دندان بعد از تراش

در لمینت دندان به دلیل تراش دندان و کاهش ضخامت مینای دندان، احتمال ایجاد حساسیت در دندان ها وجود دارد. این حساسیت بیشتر در قالب حساس شدن دندان ها به سرما و گرما، همچنین حساسیت در هنگام وارد شدن جریان هوا به داخل دهان اتفاق میفتد.

افتادن لمینت دندان

جدا شدن روکش های دندانی از دیگر عوارض لمینت دندان است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف مواد غذایی سفت و سخت، گاز زدن پوسته بادام، فندق و گردو، نصب نادرست روکش ها توسط دندانپزشک بی تجربه می تواند از دلایل افتادن لمینت دندان باشند.

درد و ناراحتی بعد از نصب لمینت

نصب و قرار دادن روکش ها بر روی دندان، درد به همراه ندارد اما ممکن است برخی از افراد مقداری احساس ناراحتی و درد داشته باشند که با مصرف مسکن بر طرف می شود.

تغییر رنگ لمینت ها

لمینت ها در برابر زرد شدن و تغییر رنگ مقاوم هستند، اما در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دهان، مصرف مکرر مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی، مصرف سیگار و قلیان، تغییر رنگ در آن ها صورت می گیرد.

منبع: bestdentists.ir





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: