بهترین رژیم لاغری برای بانوان شیرده
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از زنان باردار تصور می کنند که در دوران بارداری به دلیلاینکه بیشتر غذا می خورند و اضافه وزن چشمگیری پیدا می کنند، لازم است تا بعد از زایمان و در دوران شیردهی رژیم لاغری بگیرند. اما لازم به ذکر است که پزشکان از گرفتن رژیم لاغری در دوران بارداری و شیردهی حمایت نمی کنند.

بدن زنان در دوران شیردهی به منظور تولید شیر کافی بیش از 500 کالری در روز نیاز دارد. البته نظر پزشکان این است که رژیم روزانه زنان باردار باید 1800 تا 2200 کالری داشته باشد تا برای بهبود سلامت بدن مادر و کودک کافی باشد.

بهترین رژیم شیردهی چه رژیمی است؟

ایمن و سالم بودن رژیم شیردهی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. با استفاده از یک رژیم اصولی و سالم است که مادر می تواند مواد مغذی مورد نیاز کودک را تامین کند و در کنار آن سلامتی خود را نیز به خطر نندازد. شما با رعایت نکات زیر، در یک رژیم شیردهی می توانید کاهش وزنی اصولی را تجربه کنید که هم برای شما و هم کودکتان مناسب باشد:

کاهش مصرف کربوهیدرات ها

محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها می تواند باعث کاهش وزن در دوران شیردهی شود. البته با مصرف میوه، سبزیجات و پروتئین ها باید جای خالی کربوهیدرات ها را پر کنید. همان طور که گفتیم روزانه حداقل 1800 کالری باید دریافت کنید و قبل از شروع هر گونه رژیم لاغری در این دوران با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین رژیم و برنامه غذایی را در ابن دوران به شما تجویز کند.

به میزان کافی آب بنوشید

در دوران شیردهی باید بدن شما کاملا هیدراته باشد و دچار کم آبی نشود. نوشیدن حداقل 9 لیوان آب در این دوران توصیه می شود، پس سعی کنید همیشه یک بطری آب را در کنار خود داشته باشید.

نرمش کنید

با مشورت پزشک خود می توانید نرمش های آرام و آهسته را شروع کنید. اصولا پزشکان انجام 20 الی 30 دقیقه ورزش هایی مثل یوگا، پیاده روی و … بعد از زایمان را مفید می دانند.

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید

در طول رژیم شیردهی به هیچ عنوان نباید هیچ کدام از وعده های غذایی خود را حذف کنید؛ چرا که حذف وعده های غذایی باعث کاهش متابولیسم و انرژی بدن می شود و نتیجه عکس بر لاغری دارد.

گرفتن رژیم لاغری سریع ممنوع

رژیم های لاغری سریع در هیچ دورانی به خصوص دوران شیردهی و بارداری به هیچ عنوان به بانوان توصیه نمی شوند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: