روش های خروج از استپ وزن را بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

ممکن است در مسیر لاغری و تناسب اندام، بعد از دوره ای کاهش وزن با سرعت خوب و مناسب، به یکباره بدون اینکه خطایی از شما سر زده باشد، ماشین لاغری شما ایست کند و دچار استپ وزن شوید. برای مقابله با استپ وزن و شکست آن لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی روش های شکست استپ وزنی بپردازیم.

راه حل خروج از استپ وزن چیست؟

برای شکست استپ وزن می توان اقدامات زیر را انجام داد:

گرفتن رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب یکی از روش های شکست استپ وزن است. این رژیم به این شکل است شما درست مانند موقعی که روزه هستید 16 ساعت نباید چیزی بخورید و در 8 ساعت باقی مانده می توانید غذا بخورید.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها

با رژیم های کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک می توانید به مبارزه استپ وزن بروید. طبق یکی از تحقیقات انجام شده که افرادی که روزانه حداکثر 50 گرم کربوهیدرات مصرف می کنند، به نسبت افرادی که از رژیم های لاغری سنتی استفاده می کنند، کاهش وزن بیشتری را تجربه می کنند.

عدم حذف مصرف پروتئین ها

مصرف پروتئین ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن تا 100 کالری می شود. همچنین به دلیل اینکه پروتئین ها خاصیت سیرکنندگی دارند در صورت مصرف آنها شما در طول روز کالری کمتری مصرف می کنید.

یادداشت کردن کالری های مصرفی

طبق مطالعات انجام شده بیشتر افراد به حجم غذا توجه می کنند و به کالری غذاها توجه چندانی ندارند. شما با یادداشت کردن میزان کالری مصرفی در روز می توانید از استپ وزن جلوگیری کنید.

افزایش فعالیت بدنی

افزایش فعالیت بدنی بدون شک می تواند استپ وزنی شما را شکست دهد. با کاهش وزن، میزان سوخت و ساز بدن هم کاهش پیدا می کند، با انجام ورزش به خصوص ورزش های قدرتی می توانید از کاهش متابولیسم پایه بدن و استپ وزن جلوگیری کنید.

مصرف فیبر بیشتر

انواع فیبرها به خصوص فیبرهای محلول باعث می شوند که حرکت غذا در لوله های گوارشی کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث سیری زودرس شما می شود. توصیه متخصصین تغذیه این است که روزانه 30 گرم فیبر از منابع مختلف مثل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و ... به دست بیاورید.

مدیریت کردن استرس خود

استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شود که این هورمون یکی از دلایل تجمع چربی ها در ناحیه شکم است؛ بنابراین اگر دائما دچار استرس و اضطراب می شوید به فکر راه درمان آن باشید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: