هزینه خدمات دندانپزشکی
نوشته شده توسط : رعنا

متاسفانه به دلیل بالا رفتن تعرفه دندانپزشکی در سال های اخیر، جایگزین کردن دندان های از دست رفته با چالش هایی روبرو شده است. مردم اغلب به دلیل ترس از هزینه ها برای جایگزینی دندان هایشان به دندانپزشک مراجعه نمی کنند. این در حالیست که روش های جایگزین کردن دندان از دست رفته متنوع بوده و در هر صورت می توان با هزینه های کمتر نیز این جایگزینی را انجام داد..

روکش دندان

روکش دندانی یا dental crown کلاهکی به شکل تاج دندان طبیعی خودمان است که بر روی یک دندان آسیب دیده قرار می گیرد تا شکل، اندازه، استحکام و ظاهر آن دندان را بازیابی کند. در واقع زمانی که تاج یک دندان دچار آسیب گسترده می شود، به جای آن، روکش دندان نصب می کنند. روکش های دندانی معمولاً به تنهایی به عنوان یک گزینه جایگزین دندان از دست رفته استفاده نمی شوند، اما می توان آنها را همراه با سایر گزینه های جایگزینی دندان مانند ایمپلنت یا بریج دندان استفاده کرد.

انواع مختلف روکش های دندانی

روکش های دندانی را می توان از مواد مختلفی از جمله سرامیک، زیرکونیا، آلیاژهای فلزی یا ترکیبی از آن ها ساخت. آنها به صورت سفارشی ساخته می شوند تا با اندازه، شکل و رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشند، بنابراین درست مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسند و عمل می کنند. برای اطلاع از آخرین تعرفه این پروتزها می توانید به صفحه "هزینه روکش دندان" مراجعه کنید.

هزینه درمان‌های ارتودنسی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به تغییرات اقتصادی و نوسانات شدیدی که طی چند سال گذشته داشته‌ایم نمی‌توانیم به طور دقیق هزینه‌ای را در این بخش درج کنیم. یکی از دلایل این است که ممکن است شخصی در نیمه دوم سال وارد این صفحه شده و هزینه مندرج واقعی نباشد. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه به روز و جدید ارتودنسی را مشاهده کنید توصیه می‌کنیم به هزینه ارتودنسی در سال 1402 مراجعه کنید. در این صفحه آخرین تعرفه انواع ارتودنسی درج شده است.

مزایا و معایب دندان مصنوعی چیست؟

دندان های مصنوعی در مقایسه با ایمپلنت یا بریج دندان گزینه مقرون به صرفه تری برای جایگزینی دندان هستند. با این حال، آنها ممکن است مانند سایر گزینه های دیگر راحت یا طبیعی نباشند.

پروتزهای مصنوعی به عنوان یک روش جایگزین کردن دندان از دست رفته گاهی اوقات ممکن است بلغزند یا در دهان حرکت کنند که می تواند باعث ناراحتی یا مشکل در صحبت کردن یا خوردن شود. همچنین ممکن است نیاز به نگهداری منظم داشته باشند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: