رژیم لاغری یک ماهه ؛ از معروف ترین انوع رژیم لاغری سریع
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افراد به دلایل مختلفی مانند دعوت شدن به یک مراسم یا مهمانی خاص، تصمیم می گیرند تا یک رژیم لاغری سریع را برای این مدت کوتاه انتخاب کنند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی، به لاغری حدودی مد نظر خود دست پیدا کنند. رژیم لاغری یک ماهه جزو رژیم های لاغری سریع هستند که در این مقاله قصد داریم تا درباره آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

دلیل انتخاب لاغری سریع

کاهش وزن یک کیلویی در یک هفته یک کاهش وزن استاندارد است که تمامی متخصصان تغذیه آن را قبول دارند. کاهش وزن بیش از یک کیلو در یک هفته ممکن است سلامتی شما را تهدید کند. اما گاهی شما مجبور هستید که به دلایل مختلفی، در یک هفته خیلی سریع وزن کم کنید.

لاغری سریع در صورتی که درست و اصولی باشد، به بدن آسیبی وارد نمی کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد به سراغ رژیم های خطرناک و غیراصولی می روند که ممکن است پیروی از آنها عوارض جبران ناپذیری را برای به دنبال داشته باشد.

رژیم لاغری یک ماهه اصولی

رژیم های لاغری یک ماهه متعددی در فضای اینترنت هستند که شما می توانید 5، 10، 15 و حتی 20 کیلو طی یک ماه کم کنید؛ اما به چه قیمتی. این گونه رژیم ها هیچ گونه پایه و اساسی علمی ندارند و پیروی از آنها را به شما توصیه نمی کنیم؛ چرا که یک رژیم عمومی است و متناسب با وزن، شرایط جسمی و سبک زندگی افراد طراحی نشده است.

میزان کاهش وزن استاندارد در طول یک هفته چیزی حدود 500 گرم تا 1 کیلوگرم است؛ بنابراین کاهش وزن استاندارد در طول یک ماه نباید بیش از 4 کیلوگرم باشد. در صورت پیروی از رژیم لاغری یک ماهه اصولی نه تنها کاهش وزن خواهید داشت بلکه هیچ گونه خطری هم سلامتی شما را تهدید نخواهد کرد.

ویژگی های رژیم لاغری یک ماهه اصولی

  • کربوهیدرات ها را حذف نکنید: کربوهیدرات ها منبع اصلی سوخت و ساز بدن هستند؛ بنابراین حذف آنها در طول رژیم لاغری توصیه نمی شود.
  • مصرف پروتئین ها را فراموش نکنید: پروتئین ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بافت های اصلی بدن مثل استخوان ها، ماهیچه ها، پوست، مو و ... هستند و در عضله سازی بسیار موثر هستند.
  • چربی های سالم در برنامه غذایی رژیم یک ماهه: طبق توصیه متخصصین تغذیه حدود 20 درصد از رژیم غذایی یک ماهه شما باید متشکل از چربی های سالم باشد.
  • ویتامین های مهم در رژیم لاغری یک ماهه: ویتامین های A,E,D,B12، آهن و کلسیم برای بدن لازم و ضروری هستند.




:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: