خدمات مختلف دندانپزشکی از جمله ارتودنسی را بشناسید.
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه کلینیک های دندانپزشکی خدمات مختلفی دارند که آشنایی با هرکدام از آن ها می تواند به شما کمک بسیاری بکند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با انواع تعرفه دندانپزشکی و خدمات مختلف آشنا شوید.

ارتودنسی دندان

هنگامی که صحبت از دستیابی به لبخندی زیباتر و سلامت مطلوب دندان می‌شود، درمان‌های ارتودنسی نقش مهمی ایفا می‌کنند. با این حال، یکی از جنبه‌های مهمی که بیماران بالقوه ارتودنسی باید در نظر بگیرند، هزینه درمان‌های ارائه شده در این حوزه دندانپزشکی است.

درک عواملی که بر هزینه ارتودنسی تأثیر می‌گذارند می‌تواند به افراد کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای در این خصوص بگیرند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند. در این مقاله، مهم‌ترین عواملی که هزینه درمان‌های ارتودنسی نامرئی، مرئی، ثابت و متحرک را تعیین می‌کنند، بررسی می‌کنیم و قبل از شروع سفر تغییر لبخند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟

ارتودنتیست‌ها و دندانپزشکان شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. آن‌ها با هم کار می‌کنند تا به شما در بهبود سلامت کلی دهان و دندان کمک کنند، اما در واقع به روش‌های بسیار متفاوتی کار می‌کنند. دندانپزشکان طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان را پوشش می‌دهند. از طرف دیگر ارتودنتیست‌، متخصص دندانپزشکی با تمرکز کامل بر روی موضوعات محدودتر از دندانپزشکی است مانند: مرتب کردن دندان‌ها و هم‌تراز کردن فک.

چه گزینه‌هایی در درمان ارتودنسی وجود دارد؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در بهبود بی‌نظمی‌های صورت و حرکات دندان می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک از گزینه‌های درمانی موجود، برای شما یا فرزند شما بهترین تصمیم و حالت خواهد بود.

بین صفحات ثابت و جداشونده، براکت‌های فلزی، براکت‌های سرامیکی، براکت‌های زبانی (نامرئی) و نوع شفاف، روش‌های درمانی متناسب با هر نیاز و شیوه زندگی وجود دارد. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد گزینه درمانی مورد نظر خود، با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید زیرا هر درمان متفاوت است و ممکن است به یک مورد خاص برای مراقبت و ارتودنسی نیاز داشته باشید.

چرا باید ارتودنسی انجام دهم؟

بسیاری از افراد دندان‌های به هم ریخته یا کج دارند. درمان ارتودنسی دندان‌ها را صاف می‌کند یا آن‌ها را به وضعیت بهتری تبدیل می‌کند. این موضوع می‌تواند ظاهر و نحوه نمایش و جویدن در دندان‌ها را بهبود بخشد، در ضمن تمیز کردن آن‌ها را نیز آسان‌تر می‌کند.

بعضی از افراد دندان‌های جلوی بیرون آمده‌ای دارند که زیبا به نظر نمی‌رسند. این دندان‌های برجسته به احتمال زیاد خراب می‌شوند اما درمان ارتودنسی می‌تواند آن‌ها را ردیف کند. نحوه برخورد فک‌های فوقانی و تحتانی باعث می‌شود دندان‌ها نازیبا به نظر برسند و منجر به گاز گرفتن و جویدن نادرست شوند. درمان ارتودنسی ممکن است بتواند هر دو مشکل را برطرف کند.

هنگامی که دندان به درستی قرار نمی‌گیرد، می‌تواند بر روی عضلات فک فشار بیاورد و باعث ایجاد مشکلات فک و مفاصل و بعضا سردرد شود. درمان ارتودنسی به شما کمک می‌کند تا یکنواخت‌تر بجوید و درد را کاهش دهید.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: