انواع روش های مرتب کردن دندان ها و زیبایی لبخند.
نوشته شده توسط : رعنا

روش های مختلفی برای اصلاح نامنظمی های دندان ها وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها در ادامه این مطلب بشناسید. با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

اما امروزه به غیر از سیم کشی دندان ها روش های نوین دیگری به نام ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین برای اصلاح نامنظمی های دندانی به روی کار آمده است. در این نوشتار قصد داریم که درباره اینکه ارتودنسی نامرئی چیست، چگونه کار می کند و چه مزایا و معایبی دارد؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین چیست؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یکی از پیشرفته ترین روش های درمان ارتودنسی دندان است. در این روش بهترین متخصص ارتودنسی به کمک یک سری پلاک های شفاف باعث تغییر موقعیت و تراز کردن دندان ها می شود. از جمله تفاوت های بریس های سنتی و ارتودنسی نامرئی در این است که اولا دیگران متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شوند و ثانیا امکان برداشتن الاینرها و خارج کردن از دهان توسط بیمار وجود دارد.

آیا ارتودنسی نامرئی برای همه افراد مناسب است؟

اولین قدم برای تشخیص اینکه شما برای درمان ارتودنسی نامرئی مناسب هستید یا خیر این است که به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی با توجه به معاینات و عکس برداری های انجام شده تشخیص می دهد که شما برای این روش درمانی مناسب هستید یا خیر. اصولا افرادی که ناهنجاری های جزئی تا متوسط دندانی دارند برای ارتودنسی نامرئی مناسب هستند. البته در مرحله آخر این شما هستید که با توجه به هزینه ارتودنسی در سال 1402، کدام روش را برای درمان انتخاب می کنید.

لمینت دندان

یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند استفاده از لمینت دندان و برای دندان های افتاده و یا کشیدن دندان، ایمپلنت دندان است.

لمینت دندان جزء یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است که دندانپزشک توسط آن می تواند انواع لکه های دندانی، فاصله بین دندانی، به هم ریختگی و شکستگی ها جزئی را برطرف کند. در واقع لمینت های دندانی پوسته های نازکی هستند که در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و باعث اصلاح طرح لبخند و سفید شدن دندان ها می شود.

یکی از تفاوت های اساسی ایمپلنت و لمینت دندان در جنس و متریال به کار رفته در ساخت آنهاست. ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم هستند در حالی که لمینت های دندانی از جنس سرامیک یا پرسلن می باشند.

نتیجه گیری

کاربردهای ایمپلنت و لمینت دندان بسیار با یکدیگر متفاوت هستند اما از نظر ماندگاری تقریبا هر دو روش ماندگاری بالایی دارند و در صورت مراقبت صحیح می توانند به صورت مادام العمر ماندگاری داشته باشد. در این نوشتار سعی کردیم درباره هر کدام از روش های ایمپلنت و لمینت دندان و همچنین تفاوت های آنها صحبت کنیم در صورتی که سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وب سایت https://www.drdarvishpour.com/مطرح کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: