آشنایی کامل با 7 مرحله ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند بهتر است قبل از برطرف کردن ناهنجاری های دندانی خود با این روش درمانی، مراحل ارتودنسی را بشناسند. لازم به ذکر است که به دلیل وجود داشتن انواع مختلف ارتودنسی دندان، مراحل مختلفی وجود دارد که باید طی شوند تا نامرتبی دندان ها درمان شود.

مراحل ارتودنسی به ترتیب کدام اند؟

در این قسمت از این مقاله قصد داریم تا مراحل ارتودنسی از اول تا آخر را برایتان شرح دهیم:

  1. یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب

پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی مانند بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، ماهر و با تجربه ایولین مرحله برای شروع درمان است. زیرا در صورت نداشتن مهارت کافی ممکن است باعث شود درمان به صورت کامل پیش نرود و مشکلاتی برای سلامت دهان و دندان شما پیش بیاید.

  1. ویزیت و معاینه

ویزیت و مشاوره توسط ارتودنتیست مرحله بعدی درمان است. متخصص ارتودنسی بر اساس شرایط بیمار یعنی سن و سال، میزان ناهنجاری، هزینه ای که می خواهد بپردازد و میزان بهداشت دهان و دندان، روش مناسب فرد را پیشنهاد می کند.

  1. رادیوگرافی و عکس دندان

برای معاینه کامل تر ناهنجاری دندان هایتان نیاز است که از دهان شما عکس برداری شود. عکس های رادیولوژی شما توسط ارتودنتیست مورد بررسی قرار گرفته می شود و در صورت وجود هر نوع بیماری لثه و یا خرابی و پوسیدگی دندان ها، باید قبل از شروع ارتودنسی درمان شوند. عکس دندان انواع مختلفی دارد و در نتیجه هزینه عکس دندان قیمت ثابتی ندارد.

  1. تمیز کردن دندان ها

حال نوبت به تمیز کردن دندان ها رسیده است. متخصص ارتودنسی قبل از اتصال بارتودنسی، با زدن پالیش به سطح دندان ها آنها را پاکسازی کرده و خشک می کند.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

  1. اتصال وسایل و دستگاه ارتودنسی

پنجمین مرحله از مراحل ارتودنسی، اتصال دستگاه ارتودنسی است که بر اساس روشی که از قبل تعیین شده است، نصب هر کدام متفاوت است. مثلا مراحل نصب وسایل ارتودنسی ثابت با متحرک متفاوت است.

  1. مراجعات منظم

بعد از اعمال دستگاه ها و اجزای لازم، مراجعه منظم به پزشک متخصص بسیار ضروری است. کنترل و تنظیم ارتودنسی توسط پزشک به صورت مرتب باعث کاهش طول درمان و تسریع آن می شود. هرچقدر که در مراجعات خود کوتاهی کنید به همان اندازه کار درمان به کندی پیش می رود.

  1. نصب نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر

پس از مرتب شدن دندان ها و جداسازی براکت ها و اجزای ارتودنسی، کار تمام نمی شود. دندان ها تمایل دارند به حالت قبلی خود بازگردند؛ پس باید علاوه بر ارتودنسی، مدتی از یک پلاک نگهدارنده استفاده کرد تا دندان ها در جایگاه جدید خود ثابت بمانند.

منبع: bestdentists.ir





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: