همه چیز درباره پودر کلر شامل کاربرد و طرز استفاده از آن
نوشته شده توسط : رعنا

کلر در حالت استاندارد خود یک اکسیدکننده قوی است که به عنوان ضد عفونی کننده رایجی در استخرها، برای تمیزی و بهداشت آنها استفاده می شود. هنگامی که کلر به ذرات ریز خرد شود، پودر کلر تشکیل می شود که در آن 60% درصد کلر به کار رفته است. پودر کلر یا هیپوکلریت سدیم، به نسبت کلر سریع تر در آب حل می شود و نیازی به محیط مجزا برای کمک به پراکندگی در آب استخر ندارد.

کاربرد مهم پودر کلر چیست؟

یکی از رایج ترین کاربردهای هیپوکلریت سدیم، استفاده از آن در آب استخرها است. از پودر کلر با درصد خلوص 65 درصد، 70 درصد و 90 درصد اصولا برای ضدعفونی کردن استخرها و آب آشامیدنی استفاده می شود. علاوه بر این، برای تمیز کردن سرویس بهداشتی خانگی، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، تمیز کردن استخرهای پرورش ماهی و ضدعفونی کردن سبزیجات نیز از انواع پودر کلر استفاده می شود.

پودر کلر یکی از اصلی ترین موادی است که برای ضدعفونی کردن استخر و آب آن و همچنین جلوگیری از رشد جلبک ها، مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت خاصیت ضدعفونی کنندگی این ماده شیمیایی، در نتیجه فرآیندی به نام الکترولیز است. این ماده با شکستن دیواره های سلولیِ جلبک ها و باکتری ها، باعث اکسید شدن آنها و در نهایت از بین رفتن یا غیر فعال شدن آنها می شود.

لازم به ذکر است که با تکمیل این فرآیند، کلر نیز به مرور تجزیه شده و تاثیر خود را از دست می دهد. به همین دلیل توصیه می شود که به طور منظم عملیات اضافه کردن کلر به آب استخر خود را انجام دهید.

چگونگی استفاده از پودر کلر در استخر

پودر کلر در آّ استخر بسیار محلول بوده و در دمای 20 درجه حلالیت آن 214 گرم در لیتر می باشد. روش استفاده از پودر کلر استخر این است که 3 گرم از پودر برای هر متر مکعب از حجم استخر در نظر بگیرید؛ برای مثال برای یک استخر با حجم 100 متر مکعب 300 گرم کلر نیاز است.

برای این کار بهتر است که پودر کلر را در یک ظرف 2 یا 3 لیتری حل کرده و سپس آن را به آب استخر خود اضافه کنید.

قرص کلر چیست؟

قرص کلر غلظت بالایی دارد و دارای 90 درصد کلر است. برخلاف پودر کلر، به دلیل ساختار محکمی دارد که دیرتر در آب حل می شود و ممکن است نیاز به یک مکان ثانویه برای پراکندگی در آب استخر نیاز داشته باشد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: