چه عواملی باعث ایجاد تفاوت بین ارتودنسی دندان کودکان و بزرگسالان می شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

پزشکان معمولا پیشنهاد می کنند که درمان ارتودنسی در سنین کودکی انجام شوند زیرا در آن دوران فک و دندان های کودک در حال رشد بوده و به طور کامل سفت و سخت نشده اند. استخوان دندان در این سنین نرم تر بوده و تغییر وضعیت دندان ها در فک راحت تر خواهد بود.

اما این به این معنی نیست که اگر فردی در سن کودکی نتوانست از ارتودنسی استفاده کند، گزینه ارتودنسی بزرگسالان هم برای او کارساز نباشد. درست است که این درمان به نسبت ارتودنسی کودکان سخت تر خواهد بود اما امکان پذیر است.

تفاوت ارتودنسی بزرگسالان و کودکان

سن

یکی از تفاوت های بسیار مهم بین ارتودنسی کودکان و بزرگسالان، سن این افراد است. در واقع در صورتی که ارتودنسی در سنین کودکی انجام شود درمان راحت تر و سریع تر انجام می شود. اما ارتودنسی دندان بزرگسالان به دلیل تکامل رشد استخوان فک ممکن است دیرتر و با هزینه بیشتر انجام شود. همچنین در برخی مواقع به دلیل ضعف استخوان فک، عفونت لثه و تحلیل استخوان فک ممکن است درمان را با چالش مواجه کند در حالی که این مشکلات در هنگام ارتودنسی دندان کودکان وجود ندارد.

به دلایلی که در بالاتر توضیح دادیم، سن یک فاکتور بسیار مهم در ایجاد تفاوت بین درمان ارتودنسی بزرگسالان و کودکان است.

مشکلات بایت دندان

یکی از دلایل اصلی درمان های ارتودنسی مربوط به بایت دندان ها است. تفاوت ارتودنسی کودکان و بزرگسالان در این شرایط، این گونه است که افراد بزرگسالی که دچار مشکلات بایت هستند ممکن است نیاز به کشیدن یک یا چند دندان برای ایجاد فضا داشته باشند.

کشیدن دندان

بزرگسالان ممکن است به دلایل مختلفی یک یا چند دندان خود را کشیده باشند که این موضوع می تواند برای شروع درمان ارتودنسی مشکل ساز شود.

مشکلات لثه ای

یکی از شرایط لازم برای شروع درمان ارتودنسی سالم بودن لثه ها می باشد. مشکلات لثه ای مانند تحلیل لثه، عفونت لثه و ... کمتر در کودکان دیده می شود اما بسیاری از بزرگسالان ممکن است این مشکلات را داشته باشند. در این صورت ارتودنسی بزرگسالان باید بعد از درمان مشکلات لثه ای انجام شود.

زیبایی شناسی

بسیاری از بزرگسالان به دلیل موقعیت اجتماعی یا شغلی که دارند از انجام ارتودنسی و سیم کشی دندان ها خودداری می کنند. زیرا این کار می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود. اما این موضوع برای کودکان کمتر اهمیت دارد و راحت تر با سیم کشی دندان ها کنار می آیند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: