ویژگی ارتودنسی دندان بزرگسالان چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شاخه های تخصصی در حوزه دندانپزشکی ارتودنسی دندان است که در آن انواع ناهنجاری های دندانی مانند به هم ریختگی دندان ها، فاصله بین دندانی، روی هم رفتگی دندان ها، کج بودن دندان ها و همینطور مشکلات فکی مانند جلو یا عقب بودن یکی از فکین، توسط متخصص ارتودنسی که به او ارتودنتیست نیز گفته می شود، درمان می شود.

پزشکان معمولا پیشنهاد می دهند که درمان ارتودنسی را در سنین کودکی انجام دهید زیرا در آن دوران فک و دندان های کودک در حال رشد هستند و به طور کامل سفت و سخت نشده اند. استخوان دندان در این سنین نرم تر بوده و تغییر وضعیت دندان ها در فک راحت تر خواهد بود.

اما این به این معنی نیست که اگر فردی در سن کودکی نتوانست از ارتودنسی استفاده کند، گزینه ارتودنسی بزرگسالان هم برای او کارساز نباشد. درست است که این درمان به نسبت ارتودنسی کودکان سخت تر خواهد بود اما امکان پذیر است.

ویژگی های ارتودنسی دندان بزرگسالان

ارتودنسی بزرگسالان به منظور درمان ناهنجاری های دندانی و فکی افرادی که در سنین کودکی به هر دلیلی موفق به درمان نشده اند، کاربر دارد. لبخند افراد و یا به طور دقیق تر بگوییم، دندان های سفید و مرتب، یکی از مواردی است که در افزایش اعتماد به نفس افراد و روابط آنها تاثیرگذار است که با انجام ارتودنسی دندان بزرگسالان می توان به این مسئله مهم دست یافت.

یکی از شرایط اصلی برای شروع درمان ارتودنسی بزرگسالان، این است که فرد باید لثه های سالمی داشته باشد. حرکت فکین و دندان ها در سنین بزرگسالی کمی سخت تر از دوران کودکی است و در برخی مواقع ممکن است نیاز به مداخله جراحی فک داشته باشد؛ که تمامی این موارد باعث طولانی تر شدن روند درمان و البته افزایش هزینه ارتودنسی دندان می شود. به همین دلیل است که ارتودنسی کودکان به نسبت بزرگسالان در اولویت قرار گرفته است.

تفاوت بین ارتودنسی دندان کودکان و بزرگسالان

ارتودنسی کودکان و بزرگسالان در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه این موارد را نام برده ایم:

  • سن
  • مشکلات بایت دندان
  • کشیدن دندان
  • مشکلات لثه ای
  • زیبایی شناسی

به طور کلی ارتودنسی در چه سنی بهتر است؟

به توصیه بهترین متخصصین ارتودنسی، طبق توضیحاتی که در مقاله دادیم، بهترین سن انجام ارتودنسی در سنین کودکی و بین ۸ تا ۱۰ سالگی است. البته هیچ وقت برای درمان دیر نیست و در صورتی که در سنین بزرگسالی هم نیاز به این درمان داشته باشید، نباید در انجام آن تعلل کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: