دلایل روشن نشدن ماشین را بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به اینکه همه افراد تقریبا یک بار با روشن نشدن خودروی خود مواجه شده اند، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که دلایل روشن نشدن ماشین چیست؟ با ما همراه باشید تا درباره روشن نشدن ماشین در شرایط مختلف اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل استارت خوردن ماشین و روشن نشدن آن چیست؟

ماشین به دلایل مختلیف روشن نمی شود که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • نرسیدن سوخت کافی به موتور
  • نرسیدن هوا به موتور
  • خرابی سیستم برق رسانی خودرو
  • مشکلات فیزیکی موتور

در ادامه به توضیح هر یک از علل روشن نشدن ماشین می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

نرسیدن سوخت به موتور

می دانیم که در اصل یک خودرو هنگامی روشن می شود که سوخت کافی به موتور ماشین برسد. اما یکی از رایج ترین دلایلی که موتور ماشین نمی شود این است که سوخت کافی به موتور ماشین نمی رسد که یکی از علت های آن می تواند خالی بودن باک ماشین باشد. طبیعتا زمانی که سوختی برای روشن شدن ماشین نداشته باشد، ماشین روشن نمی شود. از جمله سایر دلایل نرسیدن سوخت به موتور عبارتند از خرابی پمپ بنزین، خرابی فیوز پمپ بنزین، خرابی سیم کشی و …

نرسیدن هوا به موتور

نرسیدن هوا به موتور، یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین است. سوخت به منظور تبدیل شدن به انرژی باید در موتور با هوا ترکیب شود تا انفجار درون سیلندر اتفاق بیفتد و انرژی لازم به منظور حرکت خودرو تامین شود. نبود هوا در سیلندر، باعث روشن نشدن موتور خودرو می شود. بنابراین هر مشکلی که باعث عدم رسیدن هوا به درون موتور شود می تواند علت روشن نشدن ماشین باشد. برای مثال گرفتگی مسیر هواکش، کثیف بودن فیلتر هوا و … می تواند عاملی بر عدم رسیدن هوا به موتور باشد.

همچنین در صورتی که مسیر خروجی دود از اگزوز هم مسدوده شود؛ عملیات هوارسانی به موتور با مشکل مواجه می شود که می تواند یکی از دلایل روشن نشدن موتور خودرو باشد.

خرابی سیستم برق رسانی

امروزه ماشین ها علاوه بر اینکه برای روشن شدن نیاز به سوخت و هوا دارند بلکه به برق هم نیاز دارند. بنابراین خرابی سیستم برق رسانی می تواند یکی دیگر از دلایل روشن نشدن خودرو باشد. از جمله دلایل خرابی سیستم برق رسانی می توان به خرابی برخی قطعات هیوندای، کیا و سایر خودروها مانند باتری، عدم شارژ باتری، خرابی دینام، خرابی رله دوبل و …. اشاره کرد.

البته در برخی مواقع خرابی قطعات الکتریکی یا برخی از سنسورها هم می تواند دلیل بر روشن نشدن موتور ماشین باشد.





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: