ارتودنسی دندان کودکان را بیشتر بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از اینکه به بحث درباره ارتودنسی دندان کودکان بپردازیم، قصد داریم تا یک تعریف کلی درباره ارتودنسی دندان در اختیار شما قرار دهیم تا با شناخت درست و کاملی از این درمان، دست به انجام ارتودنسی دندان برای فرزندان خود بزنید.

ارتودنسی دندان چیست؟

یکی از شاخه های تخصصی در حوزه دندانپزشکی ارتودنسی دندان است که در آن انواع ناهنجاری های دندانی مانند به هم ریختگی دندان ها، فاصله بین دندانی، روی هم رفتگی دندان ها، کج بودن دندان ها و همینطور مشکلات فکی مانند جلو یا عقب بودن یکی از فکین، توسط متخصص ارتودنسی که به او ارتودنتیست نیز گفته می شود، درمان می شود.

ارتودنسی دندان در حالت کلی به دو دسته کلی ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود.

ویژگی های ارتودنسی دندان کودکان

به دلیل اینکه کودکان در سن رشد هستند، ممکن است دندان ها و فکین آنها به دلیل مشکلات ژنتیکی یا در اثر برخی عادات غلط مثل مکیدن انگشت، دچار مشکلاتی شوند. توصیه متخصصان ارتودنسی این است که بهترین سن برای انجام ارتودنسی کودکان بین سنین 8 تا 10 سال است زیرا در این سنین به دلیل کامل نشدن رشد کودکان، میزان انعطاف پذیری استخوان های فک بیشتر از سنین بالاتر است؛ بنابراین درمان ارتودنسی راحت تر، سریع تر و با هزینه کمتری انجام می شود.

در صورتی که برای انجام ارتودنسی در سنین پایین به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری مراجعه کنید؛ متخصص ارتودنسی می تواند در مدت زمان کوتاهی و با هزینه کم، مشکلات فکی و دندان کودک را با حفظ عملکرد دندان ها و قبل از بروز مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و ... برطرف کند.

علاوه بر اینکه ارتودنسی کودکان مشکلات دندانی حال حاضر کودک را سریع تر درمان می کند، از این ارتودنسی می توان به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند از دست دادن زود هنگام دندان های شیری نیز استفاده کرد. در این صورت به دلیل افتادن زودتر از موعد دندان و رشد نکردن دندان دائمی، فضای خالی ایجاد شده باعث حرکت و جابجایی دندان و در نهایت به هم ریختگی دندان ها می شود.

البته لازم به ذکر است که لزوما با تشخیص مشکلات دندانی نمی توان در مان را شورع کرد، زیرا در برخی شرایط متخصص ارتودنسی به دلایل مختلفی مانند عدم رشد کافی تمامی دندان های دائمی ترجیح می دهد که درمان ارتودنسی را تا سن 14 سال به تعویق بیندازد. اما در کل اما تشخیص زود هنگام می تواند از وخیم تر شدن وضعیت دندان ها جلوگیری کند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: