آیا با انواع ارتودنسی ثابت آشنایی دارید؟
نوشته شده توسط : رعنا

انواع ارتودنسی ثابت یکی از متداول ترین روش های ارتودنسی دندان هستند که نوع فلزی آنها جزء روش های قدیمی ارتودنسی دندان است اما امروزه روشی جدیدتر به نام ارتودنسی سرامیکی به روی کار آمده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از گزینه های موجود در دستگاه های ارتودنسی ثابت بیندازیم.

ابتدا باید بین لوازم ثابت و متحرک تمایز قائل شویم. وسایل ثابت ارتودنسی مانند بریس ها توسط نوارهای فلزی یا سیمان مخصوص به دندان ها متصل می شوند. آنها به طور معمول تا زمانی که درمان کامل نشده است برداشته نمی شوند. وسایل متحرک ارتودنسی، مانند ترازهای شفاف، معمولاً حدود 22 ساعت در روز استفاده می شوند، اما ممکن است در صورت نیاز به راحتی درآورده شوند. در حالی که الاینرهای شفاف می توانند در درمان مشکلات خفیف تا متوسط ​​ارتودنسی موثر باشند، دستگاه های ثابت معمولا برای درمان جامع تر مورد نیاز هستند

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که مال اکلوژن را درمان می کند، وضعیتی که در آن هنگام بسته شدن دهان، دندان ها به درستی قرار نمی گیرند. متخصص ارتودنسی در صاف کردن دندان ها تخصص دارد.

درمان می تواند برای بهبود ظاهر فرد و زیبایی باشد، اما اغلب هدف آن بهبود عملکرد دهان نیز است.

انواع ارتودنسی ثابت

انواع ارتودنسی ثابت شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های پشت دندانی، بریس های دیمون و رنگی است که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

بریس های فلزی

بریس‌ های فلزی سنتی، معمولاً از فولاد ضد زنگ با درجه بالا ساخته می ‌شوند، بریس ‌های فلزی سنتی رایج ‌ترین نوع دستگاه‌ های ارتودنسی ثابت به شمار می آیند.

بریس های فلزی ثابت از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه وزن و ساختار سبک تری دارند. آنها از نوارهای فلزی تشکیل شده ‌اند که به پشت دندان‌ های آسیاب متصل می شوند و براکت‌ های فلزی کوچک ‌تری که روی سطوح جلوی دندان‌های چسبانده می شوند. یک سیم فلزی نازک و فنری که از میان براکت ها می گذرد، دندان ها را به آرامی به موقعیت مناسب هدایت می کند. این سیم کمانی ممکن است توسط کش های انعطاف پذیر، بند فلزی یا انواع دیگر گیره ها به براکت ها ثابت شود.

بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی شفاف یک تغییر جدید در سیستم سنتی است که روش درمانی بسیار کمتر قابل توجهی را ارائه می دهد که در دسته انواع ارتودنسی نامرئی قرار می گیرد. آنها از همان اجزای بریس های سنتی استفاده می کنند؛ با این تفاوت که براکت های سمت جلوی دندان ها از یک ماده سرامیکی شفاف ساخته شده است که با رنگ طبیعی دندان ترکیب می شود. این سیستم مورد توجه جوانان و بزرگسالان قرار گرفته است؛ زیرا تا زمانی که کسی به دقت به دهان آنها توجه نکند متوجه درمان ارتودنسی نخواهد شد.

بریس های پشت دندانی

در حالی که بریس های سرامیکی نسبتا نامرئی هستند اما سیستم دیگری به نام بریس های پشت دندانی (بریس های لینگوال) وجود دارد که واقعا نامرئی است. بریس های پشت دندانی مانند سایر بریس ‌های فلزی عمل می‌کنند با این تفاوت که به پشت دندان ها چسبیده می شوند و کسی متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شود.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: