آیا روش های ترمیم دندان را می شناسید؟
نوشته شده توسط : رعنا

روش های زیادی برای ترمیم دندان وجود دارد که یکی از آن ها جرم گیری دندان و ایمپلنت دندان است. در ادامه با این دو مورد بیش تر آشنا خواهید شد.

جرمگیری دندان (بروساژ دندان) چیست؟

جرم گیری دندان به انگلیسی Teeth Scaling یکی از روش های ترمیم دندان است که به آن بروساژ دندان هم گفته می شود.

یکی از خدمات رایج اکثر مراکز دندانپزشکی اعم از کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی جرم گیری دندان است. که در این روش دندانپزشک به کمک تجهیزات مخصوصی هر گونه پلاک و تاتار در بین دندان ها و زیر لثه ها را پاکسازی می کند.

برخلاف تصور عموم مردم جرم گیری دندان تنها خدمات زیبایی دندانپزشکی نیست بلکه در وهله اول یکی از خدمات درمانی دندانپزشکی است؛ چرا که در صورت تجمع بیش از حد پلاک دندانی احتمال بروز بیماری های لثه بسیار زیاد است. همچنین در صورت عدم درمان بیماری لثه احتمال از دست دندان هم بسیار زیاد است.

مزایای جرم گیری دندان چیست؟

از جمله مزایای این روش ترمیم دندان عبارتند از:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • جلوگیری از بیماری های لثه
  • تغییر رنگ دندان ها را رفع می کند
  • جلوگیری از بوی بد دهان

ایمپلنت دندان

شاید باور نکنید اما تاریخچه ایمپلنت دندان بسیار طولانی است. در واقع بشر از زمانی که به دلایل مختلفی اعم از پوسیدگی شدید دندان و ... مجبور به کشیدن دندان شد؛ به فکر راهکاری برای پر کردن جای خالی دندان ها افتاد.

ممکن است برایتان جالب باشد که در کدام کشور برای اولین بار کاشت ایمپلنت انجام شد؟ یا اینکه برای اولین بار در کشور ما چه سالی ایمپلنت دندان انجام شد؟

اگر قصد داریم درباره تاریخچه ایمپلنت دندان اطلاعاتی داشته باشید با ما همراه باشید تا با کمک گرفتن از کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال درباره این موضوع اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

اولین کاشت دندان در چین باستان

همان طور که گفتیم چین باستان اولین کشوری بود که حدود 4 هزار سال پیش برای اولین بار کاشت ایمپلنت دندان را با استفاده چوب بامبوی حکاکی شده انجام داد. البته کاشت ایمپلنت داخل استخوان فک یک روش نسبتا جدید است که به مرور زمان پزشکان به این روش دست یافتند و تقریبا می توان گفت امروزه هزینه ایمپلنت دندان به این روش یکی از خدمات گران قیمت دندانپزشکی است.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: