بهترین روش های لاغری را بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

در جامعه‌ امروزی به دلیل تغییر سبک زندگی افراد و گسترش زندگی پشت میز نشینی، درصد چاقی بین افراد افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل افراد بیش از پیش به دنبال روش هایی برای لاغری و بهبود وضعیت بدنی خود هستند. در این مقاله بهترین  انواع روش های‌ لاغری را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با مطالعه این نوشتار می ‌توانید راه‌ های بهتری برای کاهش وزن و بهبود وضعیت بدنی خود پیدا کنید.

اگر شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 35 است، می توانید برای کاهش وزن و لاغری اقدامات ساده ای را انجام دهید. به طور کلی روش های کاهش وزن و لاغری زیاد هستند اما می توان آن ها را به دسته های زیر تقسیم کرد:

رژیم غذایی سالم و متعادل

هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و سفره خود را با غذاهایی پر کنید که به صورت متعادل، تمام مواد مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. سعی کنید چربی، شکر و کربوهیدرات کمی مصرف کنید و در مقابل میوه، سبزیجات، غلات کامل، ماهی و مرغ بدون پوست استفاده کنید.

ورزش منظم

هر هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی ملایم و یا شدید انجام دهید. ترکیب ورزش و رژیم لاغری متعادل، یکی از بهترین روش های لاغری و کاهش وزن است.

قطع مصرف الکل و سیگار

این مواد برای سلامتی بدن ضرر دارند و می توانند باعث افزایش وزن شوند. قطع مصرف الکل و دخانیات هم سلامتی عمومی بدن را افزایش می دهد و هم به کاهش وزن کمک زیادی می کند.

مدیریت استرس

استرس می تواند از طریق پرخوری عصبی و عوامل دیگری باعث افزایش وزن شود. از روش های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و تمرینات تمرکزی برای کنترل بر پرخوری خود استفاده کنید.

مشاوره با پزشک یا تغذیه شناس

مشاوره با متخصصین و صحبت کردن درباره رژیم غذایی و برنامه های ورزشی مناسب برای شما می تواند بهترین راه حل برای کاهش وزن و بهبود شاخص توده بدنی باشد.

خواب کافی

خواب کافی (حداقل 7-8 ساعت در شب) می تواند باعث کاهش سطح هورمونی استرس در بدن شما شود و به شما کمک می کند تا کنترل بهتری بر وزن خود داشته باشید.

انجام جراحی های لاغری مختلف

اگر شاخص توده بدنی بیشتر باشد (35 به بالا و مخصوصا بیشتر از 40) ممکن است روش های بالا نتواند به تنهایی به کاهش وزن کمک کند. در این شرایط می توان از پزشکان و متخصصان لاغری و باریاتریک کمک گرفت. به عنوان مثال عمل لاغری اسلیو معده، بای پس و ... می توانند به کاهش وزن و رسیدن به سلامتی بدن کمک گرفت. برای انجام این روش ها حتما باید واجد شرایط باشید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: