درمان جوش های التهابی چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

انواع جوش های صورت به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شوند که ممکن است به دلایل مختلفی بر روی صورت فرد نمایان شوند و زیبایی چهره را تا حدی تحت تاثیر قرار دهند.

دلیل ایجاد جوش صورت چیست؟

جوش صورت یکی از مشکلات رایج اکثر افراد و به ویژه نوجوانان است که علت آن در اکثر مواقع به تجمع سلول های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی برمی گردد. افراد مختلف ممکن است انواع آکنه را به شکل جوش های زیر پوستی، سر سیاه، سرسفید، التهابی و .... تجربه کنند.

البته احتمال ایجاد جوش در سنین بزرگسالی هم وجود دارد که علت آن در اکثر مواقع به دلیل تغییرات هورمونی یا اختلالات هورمونی است.

انواع جوش صورت و بدن

انواع جوش به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شود. جوش های سرسیاه و سرسفید جزء جوش های غیرالتهابی هستند که درمان آنها به نسبت جوش های التهابی آسان تر است و امکان از بین بردن این جوش های به روش های خانگی و بدون نسخه وجود دارد. اما جوش هایی مثل پاپول، پاسچول، ندول و کیست ها از نوع التهابی هستند و درمان آنها چالش برانگیز تر است؛ به همین دلیل توصیه می کنیم که اگر ساکن شمال پایتخت هستید برای درمان این نوع جوش ها در همان مراحل اولیه به بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران مراجعه کنید.

درمان جوش های التهابی چگونه است؟

درمان جوش های التهابی به نسبت جوش های غیرالتهابی سخت تر و البته زمانبرتر است که در ادامه به روش های درمان انواع جوش های التهابی پرداخته ایم.

پاپول ها

پزشکان اصولا برای درمان پاپول ها از بنزوئیل پراکسید که باعث توقف فعالیت های باکتریایی می شود استفاده می کنند. همچنین در برخی مواقع برای درمان این نوع جوش ها از رتینوئیدهای موضعی، آنتی بیوتیک ها و قرص های ضدبارداری هم استفاده می شود.

پاسچول ها

امکان درمان پاسچول ها با روش های ذکر شده برای پاپول ها نیز وجود دارد. اما به دلیل اینکه پاسچول ها از پاپول ها شدیدتر و چرکی تر هستند، استفاده از آنتی بیوتیک های ضد باکتریایی بیشتر توصیه می شود.

ندول ‌ها

به دلیل اینکه ندول ها جوش زیرپوستی هستند، نمی توان از داروهای موضعی برای درمان آنها استفاده کرد. پزشکان اصولا برای درمان این نوع جوش ها از داروهای حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک، آنتی ‌بیوتیک‌ های قوی ضد باکتری، رتینوئیدها و قرص‌ های ضدبارداری استفاده می کنند.

کیست ‌ها

درمان جوش های کیستیک به نسبت سایر جوش ها مشکل تر است اما غیر ممکن نیست. تنها کافی است که برای درمان این نوع جوش ها به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. اصولا پزشکان برای درمان جوش های کیستیک از داروهایی مثل ایزوترتینوئین، رتینوئیدهای خوراکی، آنتی ‌بیوتیک ‌هایی مثل تتراسایکلین، مینوسیکلین، داکسی سایکلین یا آزیترومایسین، قرص‌ های ضدبارداری یا اسپیرونولاکتون ها استفاده می‌ کنند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: