میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو چقدر باید باشد؟
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از موارد بسیار مهمی که در مراقبت های بعد از عمل اسلیو اهمیت بسیار زیادی دارد، رژیم اسلیو است که در این رژیم مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در اینجا قصد داریم به طور مفصل درباره مصرف این ماده مغذی بعد از جراحی اسلیو صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

در رژیم اسلیو بیماران اسلیوی تا دو ماه بعد از جراحی تنها اجازه مصرف پروتئین ها، لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات را دارند. میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو تا دو ماه باید حدود 60 گرم در طول شبانه روز باشد و پس از گذشت دو ماه حدود 20 درصد از کالری دریافتی بدن باید از پروتئین ها تامین شود.

در صورتی که در میزان مصرف پروتئین بعد از جراحی اسلیو کوتاهی کنید به دلیل اینکه در حال کاهش وزن و لاغری هستید به مرور عضلات خود را از دست می دهید که قطعا هدف شما آب کردن چربی هاست نه عضلات!

دلیل نیاز بیشتر بدن به پروتئین بعد از عمل اسلیو چیست؟

دلیل اصلی تاکید جراحان لاغری به مصرف بیشتر پروتئین و سایر مواد مغذی مفید بعد از جراحی، این است که با کاهش حجم معده میزان مصرف غذای شما هم کم می شود. به همین دلیل توصیه پزشکان این است که رژیم روزانه شما باید سرشار از انواع مواد مغذی مانند پروتئین باشد تا بدن دچار فقر مواد مغذی نشود.

به عنوان مثال بیمارانی که تحت جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند، اصولا با خوردن یک لیوان نوشابه گازدار احساس سیری پیدا می کنند و معده آنها دیگر جایی برای مصرف مواد غذایی حاوی مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی ندارد. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد بدن بیمار اسلیوی دچار سوء جذب و در آخر سوء تغذیه می شود.

به غیر از مزایایی که گفتیم، مصرف پروتئین کافی بعد از عمل اسلیو باعث افزایش انرژی و همچنین بهبودی سریع تر می شود؛ بنابراین از مصرف این مواد مغذی پس از عمل اسلیو غافل نشوید.

آیا مصرف پروتئین بعد از اسلیو از ریزش مو هم جلوگیری می کند؟

یکی از شایع ترین عوارضی که عمل اسلیو می تواند علت آن باشد، ریزش مو است که در صورت مصرف پروتئین کافی به طور چشمگیری می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

چه زمانی نیاز به مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو است؟

اصولا هفته اول رژیم اسلیو حاوی انواع مایعات است و به دلیل اینکه در این مدت پروتئین کافی به بدن نمی رسد ممکن است پزشک مصرف پودر پروتئین بعد از جراحی اسلیو را توصیه کند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: