جوش های التهابی و درمان آنها
نوشته شده توسط : رعنا

انواع جوش صورت در اثر تجمع چربی، آلودگی و سلول های مرده پوست در سطح پوست و مسدود شدن فولیکول های مو به وجود می آیند.

دلیل ایجاد جوش صورت چیست؟

جوش صورت یکی از مشکلات رایج اکثر نوجوانان است که علت آن در اکثر مواقع به تجمع سلول های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی برمی گردد. افراد مختلف ممکن است انواع آکنه را به شکل جوش های زیر پوستی، سر سیاه، سرسفید، التهابی و .... تجربه کنند.

البته احتمال ایجاد جوش در سنین بزرگسالی هم وجود دارد که علت آن در اکثر مواقع به دلیل تغییرات هورمونی یا اختلالات هورمونی است.

انواع جوش های التهابی شامل چه مواردی می شود؟

جوش در کل به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم بندی می شود و ما در این مقاله قصد داریم تا درباره نوع التهابی و روش های درمان آنها صحبت کنیم.

جوش های التهابی که درمان آنها چالش برانگیز تر از نوع غیرالتهابی آن است، شامل موارد زیر می شوند:

  • پاپول
  • پاسچول
  • ندول
  • کیست ها

پاپول ها

این نوع جوش ها به شکل برجستگی های کوچک، قرمز یا صورتی رنگی هستند که در اثر مسدود شدن منافذ پوست توسط سلول های مرده یا چربی ایجاد می شوند. جوش های پاپول در زیر سطح پوست هستند و محل آنها سفت و برآمده می شود.

این نوع جوش ها چرکی نیستند اما در صورت فشار دادن آنها ممکن است باکتری های موجود در آنها باعث ایجاد جوش های بیشتر در پوست شود. پاپول ها معمولا زمانی ایجاد می شوند که جوش های غیرالتهابی مانند جوش های سرسفید و سرسیاه درمان نشوند.

پاسچول‌ ها

پاسچول ها از جمله جوش های چرکی هستند که به شکل برجستگی های بزرگ با پایه قرمز رنگ هستند. این نوع جوش های چرکی به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی، تجمع سلول های ایمنی و باکتری یا تغییرات هورمونی ایجاد می شوند. این نوع جوش ها همانند پاپول زیر پوستی هستند با این تفاوت که سر آنها چرکین است و از پوست بیرون زده است.

ندول ‌ها

جوش های ندولار به شکل برجستگی های گوشتی، قرمز و سفتی هستند که در زیر پوست ایجاد می شوند. ندول ها اصولا دردناک و ملتهب هستند. جوش های ندولار معمولا همراه با عفونت هستند و به همین دلیل در دسته جوش های وخیم قرار می گیرند که درمان صحیح آنها توسط یک پزشک متبحر بسیار حائز اهمیت است.

کیست‌ ها

جوش های کیستیک حتی از ندولارها هم شدیدتر هستند و همراه با عفونت در اعماق پوست ایجاد می شوند. این نوع جوش ها بسیار بزرگ، ملتهب، دردناک، قرمز و همراه با چرک زیادی هستند. بنابراین در درمان این نوع جوش ها هم احتیاط کنید و به هیچ عنوان از روش های خانگی برای از بین بردن این نوع جوش ها استفاده نکنید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: