اصول مصرف پروتئین پس از جراحی اسلیو و اهمیت آن
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از موارد بسیار مهمی که در لیست مراقبت های بعد از عمل اسلیو اهمیت بسیاز زیادی دارد، رژیم اسلیو است که در این رژیم، مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در اینجا قصد داریم به طور مفصل درباره مصرف این ماده مغذی بعد از جراحی اسلیو صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند تنها افرادی از این عمل رضایت داشته اند که زیر تیغ جراحی یک جراح متبحر رفته اند و همچنین پس از عمل اسلیو سبک زندگی سالم را در پیش گرفته اند.

طبق چه اصولی باید بعد از عمل اسلیو معده پروتئین مصرف کرد؟

احتمالا تا 2 هفته بعد از جراحی لاغری اسلیو، جراح لاغری مصرف شیک یا پودر پروتئین را به شما توصیه کند. در هفته های اول پس از جراحی به دلیل محدود شدن رژیم غذایی ممکن است احساس خستگی و ضعف داشته باشید که با مصرف پروتئین روند بهبودی افزایش پیدا خواهد کرد.

از هفته سوم به بعد به مرور می توانید مواد غذایی سرشار از پروتئین را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. در صورتی که بدن توانایی دریافت مواد مغذی کافی را داشته باشد نیازی به مصرف پودر پروتئین و مکمل ها بعد از جراحی نیست.

اهمیت مصرف پروتئین در رژیم غذایی

یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای هر بدن در هر شرایطی پروتئین است زیرا پروتئین ها اجزای تشکیل دهنده اکثر سلول ها، ماهیچه ها، بافت ها، پوست، مو و سایر اندام های بدن هستند. بنابراین مصرف پروتئین به صورت روزانه برای سلامت بدن، لازم و ضروری است. در صورتی که روزانه به مقدار کافی پروتئین به بدن نرسد احتمال بروز مشکلات و بیماری های مختلف افزایش پیدا می کند.

میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو باید چقدر باشد؟

در رژیم مناسب اسلیو، بیماران اسلیوی تا دو ماه بعد از جراحی تنها اجازه مصرف پروتئین ها، لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات را دارند. میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو تا دو ماه باید حدود 60 گرم در طول شبانه روز باشد و پس از گذشت دو ماه حدود 20 درصد از کالری دریافتی بدن باید از پروتئین ها تامین شود.

در صورتی که در میزان مصرف پروتئین بعد از جراحی اسلیو کوتاهی کنید به دلیل اینکه در حال کاهش وزن و لاغری هستید به مرور عضلات خود را از دست می دهید که قطعا هدف شما آب کردن چربی هاست نه عضلات.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: