استپ وزن و دلایل متوقف شدن وزن هنگام لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

در اوایل مسیر لاغری همه چیز خوب است و با داشتن یک رژیم لاغری اصولی و همینطور ورزش، کاهش وزن به صورت خوبی اتفاق می افتد. اما ممکن یکباره وزن شما ثابت شده و دیگر تغییری نکند؛ به این حالت استپ وزن گفته می شود. ما قصد داریم تا در این مقاله به دلایل استپ وزن بپردازیم. استپ وزن شامل 2 حالت کاذب و واقعی است که در ادامه علت هر کدام را شرح می دهیم.

دلایل استپ وزن کاذب چیست؟

از جمله دلایل استپ وزن کاذب عبارتند از:

عدم رعایت رژیم غذایی

بعضی افراد پس از چند هفته رژیم، در انجام اصول رژیم غذایی خود کوتاهی می کنند و دیگر طبق برنامه عمل نمی کنند و همین موضوع باعث استپ وزن او می شود.

کاهش تحرک و فعالیت بدنی

تنها با داشتن رژیم لاغری شما نمی توانید به کاهش وزن برسید، بلکه همچنان باید فعالیت جسمانی و ورزش هم داشته باشید. در صورتی که میزان تحرک شما کم شود، اما مقدار کالری دریافتی شما همان مقدار باشد دچار استپ وزن کاذب می شوید.

تجمع مایعات در بدن به علل مختلف

یکی از دلایل اصلی حبس شدن مایعات در بدن، هورمون کورتیزول است. استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول و تجمع مایعات در بدن می شود. از جمله سایر دلایل تجمع مایعات در بدن عبارتند از مصرف بیش حد نمک، مصرف بیش از کربوهیدرات ها، چرخه قاعدگی بانوان، مصرف کورتون و ...

نداشتن کالری شماری

در صورتی که میزان کالری مصرفی شما از حدی فراتر رود نه تنها دچار استپ وزن خواهید شد بلکه ممکن است افزایش وزن هم داشته باشید؛ بنابراین حواستان به مصرف کالری روزانه خود باشد.

دلایل استپ وزن واقعی چیست؟

استپ وزن واقعی زمانی اتفاق می افتد که شما بعد از رفع تمامی مشکلات بالا، همچنان بعد از گذشت 2 الی 4 هفته تغییر وزنی نداشته اید. از جمله دلایل استپ وزن واقعی عبارتند از:

کندی کاهش وزن به دلیل کاهش وزن زیاد

تصور کنید یک فرد 104 کیلویی قصد لاغری دارد و در هر هفته یک از درصد از چربی های خود را از دست می دهد. این فرد در هفته می تواند 1 کیلو کاهش وزن داشته باشد. حال تصور کنید این فرد به وزن 90 کیلو رسیده است و همچنان 1 درصد از چربی های خود را کاهش می دهد.

اتفاقی که رخ می دهد این است که این فرد حالا 15 درصد کمتر از یک کیلو کاهش وزن دارد و در وزن کشی به جای 1 کیلو 900 گرم وزن می کند و به مرور دچار کندی کاهش وزن می شود.

کاهش اثر حرارتی مواد غذایی

زمانی که میزان کالری مصرفی کاسته می شود بدن احساس قحطی می کند و کالری سوزی کمتری به نسبت قبل پیدا می کند که همین موضوع باعث کاهش وزن کندتر می شود.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: