انواع جوش های غیرالتهابی و روش های درمان آنها
نوشته شده توسط : رعنا

جوش صورت و بدن جزو رایج ترین اتفاقاتی است که افراد روزانه با اآنها درگیر هستند. برای از بین بردن این جوش ها در ابتدا باید نوع آن، محل بروز و علت ایجاد جای جوش را به خوبی بشناسیم. ما قصد داریم تا در این مقاله انواع جوش و درمان های مناسب برای هر کدام را به شما معرفی کنیم.

دلیل ایجاد جوش صورت چیست؟

جوش صورت یکی از مشکلات رایج همه افراد و مخصوصا اکثر نوجوانان است که علت آن در اکثر مواقع تجمع سلول های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی است. افراد مختلف ممکن است انواع آکنه را به شکل جوش های زیر پوستی، سر سیاه، سرسفید، التهابی و .... تجربه کنند.

البته احتمال ایجاد جوش در سنین بزرگسالی هم وجود دارد که علت آن در اکثر مواقع به دلیل تغییرات هورمونی یا اختلالات هورمونی است. خلاصه که جوش زدن سن و سال نمی شناسد و هرکس در هر سنی به دلایل مختلف ممکن است جوش بزند.

انواع جوش صورت شامل چه مواردی میشود؟

انواع جوش به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شود. جوش های سرسیاه و سرسفید جزء جوش های غیرالتهابی هستند که درمان آنها به نسبت جوش های التهابی آسان تر است و امکان از بین بردن این جوش ها با روش های خانگی و بدون نسخه نیز وجود دارد.

جوش ‌های سرسفید

جوش های سرسفید یکی از رایج ترین جوش ها است که معمولا به دلیل مسدود شدن منافذ پوست به دلایل مختلف ایجاد می شود. اصطلاح علمی این نوع جوش ها کومودون بسته است که اصولا بر روی سطح پوست به شکل برجستگی های سفید و چرکی دیده می شوند. اطراف جوش های سرسفید معمولا به رنگ قرمز است و در برخی مواقع هم ممکن است دردناک باشند.

جوش ‌های سرسیاه

جوش های سرسیاه به طور واضح بر روی سطح پوست قابل مشاهده هستند و اصولا به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره هستند. اصطلاح علمی این نوع جوش ها کومدون باز است و رنگ تیره این نوع جوش ها به دلیل مسدود شدن فولیکول های مو است.

درمان جوش ‌های غیرالتهابی چگونه است؟

همان طور که گفتیم امکان درمان جوش های غیرالتهابی در خانه و با کمک داروهای بدون نسخه وجود دارد که البته بهترین راهکار برای درمان هر نوع جوش و آکنه ای مراجعه به پزشک است. اصولا پزشکان برای درمان این نوع جوش ها از پمادهای موضعی استفاده می کنند. از جمله درمان هایی که به عنوان قاتل جوش صورت شناخته می شوند عبارتند از:

  • رتینوئیدهای موضعی حاوی ویتامین A نظیر رتینول
  • آداپالن
  • ترتینوئین




:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: