برای هیوندای سانتافه از چه شیشه شویی استفاده کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

شیشه شوی یکی از الزامات مهم در خودروها است که هنگامی که شیشه اتومبیل کثیف می شود به آن نیاز پیدا می کنیم. شاید خیلی از افراد فکر کنند که شیشه شوی خودرو زیاد مهم نیست و در حد موتور و سایر قطعات خودرو اهمیت ندارد، اما باید گفت که در صورت کثیف بودن خودرو امکان تصادف زیاد شده و بسیار خطرناک است زیرا بیشترین تاثیر را در دید راننده دارد.

یک شیشه شوی خوباتومبیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

شیشه شوی سانتافه یا سایر خودروها باید ویژگی های خاصی داشته باشند که شامل موارد زیر می شوند:

لکه‌ بری قوی

شیشه‌ شور استاندارد بعد از چند بار پاشش بر روی شیشه و استفاده از برف پاکن باید بتواند هر گونه کثیفی را از روی شیشه خودرو پاک کند.

عدم جایگذاری رد سفیدی آب پس از خشک شدن شیشه خودرو

کسانی که از آب در مخزن شیشه‌ شور خودروی خود استفاده می‌ کنند و کسانی که از مایع شیشه‌ شور تقلبی و غیر استاندارد استفاده می ‌کنند، بعد از استفاده می‌ بینند که خطوطی سفید رنگ که حاصل حرکت تیغه‌ های برف پاک‌ کن بر روی شیشه انها است، بر روی شیشه باقی می ‌ماند. برای عملکرد درست، لازم است تا از قطعات هیوندای اصل در خودروی خود استفاده کرد.

درخشندگی و شفافیت شیشه خودرو بعد از شستشو

بعد از شستشو با شیشه شور مناسب علاوه بر اینکه پاک کنندگی مایع شیشه‌ شور خودرو را حفظ می‌کند، به شیشه‌ های خودروی شما درخشندگی و شفافیت نیز هدیه می‌ دهد.

آب‌ گریز بودن شیشه خودرو

شیشه شوی مناسب یک لایه محافظ بر روی شیشه خودرو تشکیل می ‌دهد. این لایه از ماندن آب بر روی شیشه جلوگیری می کند و به اصطلاح به آن آب‌ گریز می‌ گویند.

رایحه خوش شیشه شور

یکی دیگر از ویژگی‌ های اساسی شیشه‌ شوی مناسب این است که‌ دارای رایحه خوش باشند. شیشه‌ شو ای که بوی مشمئز کننده داشته باشد، در ترکیب شیمیایی آن از سودا برای تمیز کنندگی فوری استفاده کرده ‌اند.

مشخص بودن کاربری شیشه شوی

مایع شیشه‌ شوی خودرو خود دارای انواع مختلفی است و هر کدام از این مدل‌ ها برای زمانی خاص کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: پمپ روغن سانتافه

وظیفه پمپ شیشه شور خودرو چیست؟

هنگامی که شما کلید سیستم شستشو شیشه جلو خودرو را فعال کنید، پمپ شیشه شور فعال می ‌شود. پمپ شیشه شوی خودرو یک پمپ کوچک آب است که با روشن شدن این پمپ، مایع شیشه شور از مخزن شیشه شور کشیده شده و به وسیله نازل‌ های شیشه شوی به سمت شیشه جلویی خودرو اسپری می‌ شود. این پمپ یک قطعه الکتریکی مصرفی است و به مرور زمان دچار استهلاک و مشکلاتی می شود.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: