معرفی 4 غذای کم کالری و خوشمزه
نوشته شده توسط : رعنا

بر خلاف تصور خیلی از افراد، رژیم گرفتن به معنی گشنه ماندن و محروم شدن از غذاهای خوشمزه نیست. کاهش کالری دریافتی یک روش برای کاهش وزن و لاغری می باشد که برای این کار کافی است تا غذاهای کم کالری و سیرکننده مصرف کنید. اما باید به این نکته توجه داشت که ارزش غذایی همه غذاها یکسان نیست و برخی غذاها با اینکه کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. با مصرف این مواد غذایی، می توان مدت زمان بیشتری سیر ماند و در نتیجه غذای کمتری خورد و لاغر شد.

بهترین غذاهای کم کالری

امروزه تقریبا همه افراد به دنبال داشتن اندامی متناسب و در نتیجه خوردن خوراکی های سالم و کم کالری هستند. در ادامه به معرفی برخی از این غذاها می پردازیم:

اوت میل کره بادام زمینی و موز

اوت میل کره بادام زمینی یکی از معروف ترین انواع صبحانه رژیمی است در ماده اصلی آن جو دو سر بوده و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین است. دانه چیا یکی دیگر از مواد اولیه این صبحانه مقوی است که سرشار از فسفر، فیبر، کلسیم، منیزیم و مقداری ویتامین B3، B1، B2 و پتاسیم است. دانه چیا حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر وزن خود، آب جذب می کند و داخل معده به شکل ژله ای بزرگ می شود، از این رو شما دیرتر گرسنه می شوید و غذای کمتری می خورید.

ماکارانی کدو سبز

کدوسبز از پرطرفدار ترین سبزیجاتی است که افرادی که به دنبال لاغری هستند، همواره در صدد تهیه غذای رژیمی با آن هستند. رشته کردن کدو یکی از روش های مصرف آن است که با این رشته ها می توان ماکارونی کدو تهیه کرد. این غذای رژیمی با کدو 184 کالری دارد و در آن کدو به همراه گوجه، ریحان، پنیر پارمزان و مقداری سیر پخته می ‌شود.

خوراک بامیه با مرغ

یکی از معروف ترین انواع غذای رژیمی با مرغ، خوراک بامیه با مرغ است. هر وعده از این غذای خوشمزه تنها ۱۱۳ کالری دارد و برای تهیه آن به مرغ، بامیه، سرکه سیب، پیاز، سیر، آبغوره یا آبلیمو، سیب زمینی، گوجه گیلاسی، رب گوجه و ادویه ‌های خوش طعم مانند زنجبیل، زعفرون، فلفل، نمک و زردچوبه نیاز است.

سالاد ایتالیایی با کلم

مصرف سالاد رژیمی حجم زیادی از معده را پر می کند و باعث سیری زودتر هنگام خوردن غذا می شود که در نتیجه آن لاغری است. سالادها در کنار کم کالری بودنشان، بسیار متنوع هم هستند. سالاد ایتالیایی جزو غذاهای کم کالری برای شام است که تنها ۵۲ کالری دارد و از تن ماهی، گل کلم، فلفل دلمه‌ ای، سرکه، نخود فرنگی، زیتون، خیارشور و روغن زیتون تشکیل شده است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: