هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه ایمپلنت دندان مقدار ثابتی ندارد و عوامل مختلفی در تعیین کردن این هزینه نقش دارند. تا حد زیادی این هزینه به دندانپزشک و مواد به کار رفته برای درمان کاشت دندان وابسته است اما در کنار آنها، عوامل دیگری نیز هستند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از رایج ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. افراد در همه سین و به دلایل مختلفی می توانند دندان های خود را از دست بدهند. ایمپلنت دندان از سه بخش اصلی پایه ایمپلنت یا فیکسچر، اباتمنت و تاج ایمپلنت تشکیل شده است. پایه آن در استخوان فک قرار گرفته و از جنس تیتانیوم است.

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

در صورت مراقبت درست از ایمپلنت دندان مثل دندان های واقعی و ختی بیشتر از آنها، ایمپلنت دندان یک درمان مادام العمر است و نیاز تعویض ندارد. البته لازم است برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان نکاتی را رعایت کرد.

قیمت کاشت ایمپلنت به چه عواملی وابسته است؟

همانطور که در بالاتر نیز گفتیم، عوامل مختلفی بر هزینه کاشت دندان با ایمپلنت تاثیرگذار است که در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهیم شد:

  • برند انتخاب شده برای ایمپلنت دندان: برندی که برای کاشت ایمپلنت شما انتخاب می شود تاثیر خیلی زیادی دارد. به طبع هرچه برند انتخاب شده معروف تر و باکیفیت تر باشد، قیمت آن بالاتر است.
  • تعداد دندان های ایمپلنت شده: بدیهی است که اگر یک ایمپلنت انجام دهید، هزینه آن با کاشت دو ایمپلنت متفاوت خواهد بود.
  • میزان تخصص و مهارت دندانپزشک: اینکه آیا درمان توسط دندانپزشک عمومی انجام می‌ شود یا متخصص ایمپلنت دندانی، در تعیین هزینه ایمپلنت بسیار مؤثر است.
  • هزینه لابراتوار: لابراتوارهای مختلفی وجود دارند که کیفیت آن ها با یکدیگر متفاوت است.
  • هزینه های جانبی: اگر در کنار جراحی ایمپلنت، نیاز به جراحی‌ های فرعی مانند جراحی سینوس یا بازسازی فک باشد، هزینه نهایی بیشتر از هزینه معمول ایمپلنت خواهد بود. همچنین اگر بیمار تحلیل لثه، پیوند استخوان برای افزایش عرض استخوان، افزایش ارتفاع استخوان و پیوند استخوانی داشته باشد، بسته به میزان پیوند استخوانی، به هزینه کلی ایمپلنت اضافه می‌ شود.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت سوئیسی و آلمانی محبوب ترین و بزرگترین کشورهای تولید کننده ایمپلنت دندان هستند. در زیر جدول هزینه حدودی برخی از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در ایران را برای شما قرار داده ایم.

برند سوئیسی اشترومن

از 10 میلیون تومان

برند سوئیسی SIC

از 8 میلیون تومان

برند آمریکایی زیمر

از 13 میلیون تومان

برند کره ای CIS

از 6 میلیون تومان

برند کره ای biotem

از 7 میلیون تومان

 

منبع: implantdr.ir





:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: