ارتودنسی همراه با کشیدن دندان چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی برای کسانی که با ازدحام بیش از حد دندان ها مواجه هستند، با کشیدن یک یا تعدادی از دندان هایشان همراه است. ارتودنسی دندان برای اصلاح ناهنجاری های موجود در دهان معمولا نیازی به کشیدن دندان ها ندارد اما در شرایط خاصی این اقدام انجام می شود.

گاهی اوقات برای ایجاد فضا در فک به منظور کاهش جلو زدگی دندان ها و یا شلوغی دندان ها، ارتودنسی همراه با کشیدن دندان انجام می شود. کشیدن دندان برای هم دندان های دائمی و هم شیری اتفاق می افتد. در صورتی که این اتفاق برای دندان شیری بیفتد، به مرور با دندان دائمی جایگزین شده؛ اما اگر دندان دائمی فردی کشیده شود، جانشین دیگری برای آن وجود ندارد. در درمان ارتودنسی از این فضای باقی مانده می توان به روش های مختلفی برای اصلاح بایت و اصلاح تراز دندان ها استفاده کرد.

عوارض ناشی از کشیدن دندان چیست؟

مانند هر درمان دیگری، کشیدن دندان در کنار مزایای زیادی که دارد، عوارضی نیز متوجه بیمار می شود که همه بیماران باید از این عوارض جانبی باخبر باشند و بعد اقدام به درمان کنند. برخی از عوارض جانبی ای که ممکن است فرد با کشیدن دندان تجربه کند، عبارت اند از:

  • تورم در محل جراحی
  • درد قفسه سینه و تنگی نفس
  • تهوع و استفراغ
  • خونریزی بیش از 12 ساعت 

با ارزیابی صحیح بیمار و تشخیص و برنامه ریزی درمانی توسط متخصص ارتودنسی، می توانید راحت باشید که کشیدن دندان توصیه شده برای بیمار تحت درمان مفید خواهد بود. ارتودنتیست ها در صورت وجود هر گونه خطر عوارض جانبی بر سلامت عمومی، ظاهر لبخند و زیبایی صورت بیمار،کشیدن دندان مورد نظر را توصیه نمی کنند.

چگونه می توان فهمید قبل از شروع ارتودنسی، نیاز به کشیدن دندان است؟

تنها راهی که می توان اطلاعاتی مبنی بر کشیدن و یا عدم کشیدن دندان همراه با ارتودنسی کسب کرد، مشورت با یک متخصص ارتودنسی است. او با بررسی دقیق دندان ها و پارامتر های مختلف اسکلتی و بافت نرم از طریق اشعه ایکس، تشخیص می دهد که ااین روش برای فرد نیاز است یا نه.

پیشنهاد می کنیم مقاله ارتودنسی دندان اضافی ما را مطالعه کنید.

اگر دندان اضافی قبل از انجام ارتودنسی دندان کشیده نشود، ممکن است روی منظم کردن دندان ها و اصلاح بایت و همینطور اصلاح خطوط میانی  بین دندان ها تاثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر ارتودنتیست به شما پیشنهاد می دهد که دندان های خود را بکشید، بدانید که او به عنوان آخرین گزینه این را انتخاب کرده و اگر این کار انجام نشود، ممکن است درمان را دچار مشکل کند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: