مراحل ساخت اصولی استخر؛ بخش اول
نوشته شده توسط : رعنا

در سال های اخیر ساخت ویلاها و منازل مجهز به استخر، رشد چشم گیری داشته و به همین دلیل ساخت اصولی استخر به یکی از دغدغه های یزرگ صاحبان ویلاها تبدیل شده است. لازم به ذکر است که ریزبینی و دقت، فقط هنگام ساخت استخر نیست بلکه باید بعد از ساخت آن نیز به تعمیر و نگهداری استخر توجه زیادی کرد.

ساخت استخر 11 مرحله دارد که این مراحل برای تمامی انواع استخر شامل بتنی، فایورگلاس و وینیلی یکسان است. در این مقاله قصد داریم تا مراحل اولیه آن را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. لازم به ذکر است که برای ساخت استخر نیاز است تا مجوزهای موردنیاز را دریافت کرد و باید این کار را حتما به پیمانکار ساخت استخر سپرد.

انواع استخر شنا

در کلی ترین حالت، انواع استخر به دو دسته کلی استخر روباز و سرپوشیده تقسیم می شود. از نظر کاربردی نیز انواع مختلفی شامل استخر تفریحی، استخر شنای قهرمانی و استخرهای بهداشتی و درمانی دارد.

مراحل و اصول ساخت استخر

ساخت انواع استخرها تابع استانداردهای مهندسی ساختمان و همینطور مهندسی محیط زیست است و طبق این استانداردها، ساخت استخرها در مکان های لغزنده، رونده و در حاشیه دامداری ها و تصفیه خانه های فاضلاب ممنوع است.

مرحله اول؛ مشخص کردن محل ساخت استخر

جانمایی و مکان یابی استخر اولین و مرحله و در حقیقت مهم ترین مراحل در ساخت استخر است و برای تعیین کردن این مکان باید حتما از یک پیمانکار ساخت استخر مشورت گرفت و به دلیل اهمیت بالای این مرحله بهتر است به دنبال یک پیمانکار حرفه ای باشید.

به عنوان مثال، برای ساخت یک استخر روباز در حیاط یک خانه باید محلی را انتخاب کرد که باعث حذف سایر بخش های مهم ارزشمند حیاط نشود. علاوه بر این، نباید زیر سیم های برق و تلفن یا مستقیما روی لوله فاضلاب یا کابل های برق استخر ساخت.

طراحی استخر

بعد از اینکه محل ساخت استخر مشخص شد باید درباره موضوعاتی مانند شکل و اندازه استخر، عمق استخر، تعداد ورودی و خروجی استخر و نوع استخر با پیمانکار صحبت کرد و تصمیم گرفت.

گودبرداری استخر

مرحله سوم در ساخت استخر به گودبرداری استخر مربوط می شود. بعد از مشخص شدن مکان استخر و طراحی موارد مختلف آن، نوبت گودبرداری استخر است. برای انجام این کار نیاز به استفاده از ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی است.

مسطح سازی خاک استخر

مرحله چهارم ساخت استخر تسطیح خاک و زیرسازی کف استخر است. این مرحله شامل مسطح سازی خاک و زیرسازی آن به کمک پوشاندن سطح زیرین با یک لایه ضخیم از ماسه بادی می باشد که پس از آن سطح آن کاملا صاف و فشرده شود.

 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: