نوشته شده توسط : رعنا

جراحی ای که در دستگاه گوارش و به منظور لاغری و کاهش وزن انجام می شود، عمل لاغری گفته می شود. بعضی افراد چاق در عین حال که روش های مختلفی برای لاغری انجام داده اند مانند گرفتن انواع رژیم و انجام ورزش های مختلف، موفق به کاهش وزن نشده اند. تنها راه باقی مانده برای این افراد، انجام عمل لاغری است.

جراحی لاغری انواع زیادی دارد و یکی از سوالات رایج افراد چاق این است که از بین این روش های مختلف، کدام یک برای من مناسب است؟

انواع جراحی لاغری

عمل های لاغری به دو دسته کلی تقسیم می شوند. اولی جراحی هایی هستند که با محدود کردن حجم غذای دریافتی باعث لاغری می شوند؛ مانند اسلیو معده و حلقه معده. نوع دیگر عمل هایی هستند که هدف از آنان کاهش جذب غذای دریافتی است؛ مانند مینی بای پس معده. گاهی هم ترکیبی از این 2 روش برای افراد انجام می شود.

اما مورد تائید ترین و بهترین جراحی هایی که امروزه انجام می شوند، اسلیو معده، بای پس و مینی بای پس معده هستند.

هر کدام از جراحی های لاغری مناسب چه کسانی است؟

جراحی اسلیو معده معمولا برای افرادی استفاده می شود که دچار ریفلاکس معده نیستند، ریزه خواری زیادی ندارند و وعده های غذایی آنها زیاد است. عمل بای پس نیز مناسب افراد چاقی است که علاقه شدیدی به مصرف شیرینی جات دارند و دائما در حال ریزه خواری یا پرخوری عصبی هستند.

مینی بای پس معده نیز برای افرادی کاربرد دارد که ریزه خواری کرده و مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت هستند. این افراد همینطور نباید ریفلاکس معده داشته باشند.

لازم به ذکر است که انتخاب بهترین و مناسب ترین جراحی لاغری برای افراد به عهده جراح لاغری است که با توجه به شرایط بدنی افراد، بهترین را انتخاب می کند.

مزایای جراحی لاغری چیست؟

  • کاهش وزن: بعد از انجام جراحی لاغری، فرد با خوردن چند قاشق احساس سیری پیدا می کند. در نتیجه کالری دریافتی فرد کاهش پیدا کرده و دچار کاهش وزن می شود.
  • درد کمتر با جراحی لاپاراسکوپی: عمل های لاغری که به روش لاپاراسکوپی انجام می شوند جزء کم تهاجمی ترین روش های جراحی لاغری است. در این عمل ها تنها چنر سوراخ کوچک روی شکم فرد ایجاد می شود و پس از عمل درد خاصی نخواهد داشت.
  • درمان بیماری های مرتبط با چاقی: مطالعات انجام شده نشان می دهند که 90 افرادی که دچار دیابت نوع 2 هستند، بعد از عمل لاغری درمان شده اند. 70 درصد نیز احتمال دارد که افراد فشار خونی، با جراحی لاغری درمان شوند. پس از گذشت یک سال از عمل لاغری هم بیماری کبد چرب به طور کامل درمان می شود یا بهبود چشمگیری پیدا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که چاقی مفرط خطر ابتلا به انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، مری، کولون، رحم، معده، کیسه صفرا، کلیه، پانکراس، تخمدان، تیروئید و ... را افزایش می دهد. طبق تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند و طبق تحقیقات انجام شده، ریسک ابتلا به سرطان در صورت جراحی چاقی کاهش پیدا می کند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: