علت درد ارتودنسی چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟
نوشته شده توسط : رعنا

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا یا به تازگی درمان ارتودنسی خود را شروع کرده اید و کمی احساس درد و ناراحتی دارید، یا قصد تراز کردن دندان های خود را داشته و در حال ارزیابی همه جوانب درمان، مخصوص درد و ناراحتی بعد از آن هستید. درد ارتودنسی در روز های اول بعد از نصب بریس یا سایر دستگاه های ارتودنسی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. این مقاله را بخوانید تا با ماهیت و نحوه تسکین و درمان درد ارتودنسی بیشتر آشنا شوید.

علت درد ارتودنسی چیست؟

چند هفته اول بعد از گذاشتن دستگاه های ارتودنسی بیشترین ناراحتی را تجربه خواهید کرد، به خصوص اگر دندانهای شما بسیار نزدیک به هم باشند یا به اصطلاح دندان های شما دچار شلوغی و کراودینگ باشند. زیرا قبل از نصب بریس ارتودنسی باید بین برخی دندان ها اسپیسر یا فضانگهدارنده قرار بگیرد که این میتواند کمی دردناک باشد. اما مراجعان و کسانی که تحت درمان هستند نباید زیاد نگران باشند زیرا این درد چندان دوام نخواهد داشت و معمولا بعد از چند روز برطرف میشود.

درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد؟

مدت زمان درد ارتودنسی چندان زیاد نیست و نهایتا بعد از یک هفته شما هیچ دردی تجربه نمیکنید تا زمانی که دوباره برای تنظیم بریس ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. طی هر جلسه، این متخصص بریس های شما را دوباره تنظیم میکند و ممکن است دوباره درد ارتودنسی را تجربه کنید. البته تجربه همه افراد یکسان نیست و کمی متفاوت است. اما برخی افراد نسبت به دیگران تحمل درد و تحمل ناراحتی کمتری دارند. اگر فهمیدید که ناراحتی قابل توجهی را تجربه میکنید حتما ادامه مقاله را بخوانید تا با روش های تسکین درد بعد از ارتودنسی آشنا شوید.

چگونه درد ارتودنسی را کاهش دهیم؟ 10 روش برای تسکین و درمان درد بعد از ارتودنسی

· غذاهای نرم بخورید

· از بی حس کننده کمک بگیرید

· مسکن های بدون نسخه

· کمپرس یخ تهیه کنید

· از معجزه آب یخ غافل نشوید

· موم ارتودنسی بگیرید

· از ترکیب نمک و آب ولرم استفاده کنید

· لثه خود را ماساژ دهید

· بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کنید

· صبور باشید

 

برای آشنایی با یهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دندانئزشکی زیبایی ( بریج دندان ،ایمپلنت دندان و ....) می توانید به سایت کلینیک فوث تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: