آیا انواع ارتودنسی را می شناسید؟
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می دانید ارتودنسی دندان یکی از شاخه های دندانپزشکی است. که در آن متخصص ارتودنسی با مهارت و تجربه خود مشغول درمان ناهنجاری ها و نامرتبی های دندان می شود. اما باید بدانید که درمان ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد. از جمله ارتودنسی نامرئی، ثابت، متحرک و... در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با این موارد آشنا شوید.

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

ممکن است فکر کنید که صاف کردن دندان ‌هایتان فقط فواید زیبایی دارد، اما مزایای درمان ارتودنسی تنها محدود به زیبایی چهره و لبخند نمی شود. تمیز کردن دندان های کج ممکن است سخت تر باشد، که می تواند منجر به پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال شود. دندان هایی که به درستی روی هم قرار نمی گیرند می توانند جویدن را سخت تر کنند و منجر به سردرد، درد شانه یا کمر و حتی اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود.

بنابراین اگر شما هر گونه ناهنجاری دندانی دارید در اسرع وقت به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و با اطلاع از نوع درمان و هزینه ارتودنسی و همچنین مشاوره کامل درباره ارتودنسی دندان و مزایا و معایب آن، در صورت نیاز درمان را آغاز کنید.

انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک

الاینرها

الاینرها جایگزینی محبوب در مقایسه با بریس های سنتی می باشند. تراز کننده ها (الاینرها) مانند بریس ها دندان ها را حرکت می دهند، اما عملاً نامرئی هستند و شامل سیم ها و براکت های فلزی نمی شوند. اگر از آنها استفاده می کنید، باید هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها را بردارید.

فضا نگهدار متحرک

 این دستگاه ها هم مانند نگهدارنده های ارتودنسی ثابت عمل می کنند با این تفاوت که متحرک هستند و قابلیت جابجایی دارند. آنها از شاخه های پلاستیکی یا سیمی و یک پایه اکریلیک تشکیل شده اند که روی فک قرار می گیرند. این نوع نگهدارنده ها در فضاهای باز بین دندان ها قرار می گیرند تا دندان ها را از هم جدا نگه دارند.

اسپلینت

اسپلینت ها روی فک بالا یا پایین قرار می گیرند و برای درمان اختلالات TMJ با آموزش بستن فک در موقعیت بهتر استفاده می شوند.

منبسط کننده کام

این دستگاه یک صفحه پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می گیرد. زمانی استفاده می شود که نیاز به گسترش قوس فک بالایی است.

نگهدارنده ارتودنسی (ریتینر)

از نگهدارنده های ارتودنسی پس از اتمام درمان ارتودنسی متحرک به منظور جلوگیری از برگشت دندان‌ ها به موقعیت قبلی خود استفاده می شود.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: