ارتودنسی دندان چه کاربردی برای ناهنجاری های دندانی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یک تخصص دندانپزشکی است که بر روی هم تراز کردن  و صاف کردن دندان ها متمرکز است. اگر دندان‌های کج، روی هم، پیچ خورده یا با فاصله دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید. درمان های رایج ارتودنسی شامل بریس های سنتی، ترازهای شفاف (ارتودنسی نامرئی) و نگهدارنده های متحرک است. اگر قصد ارتودنسی دندان دارید قبل از شروع درمان این نوشتار را مطالعه کنید.

ارتودنسی دندان چیست؟

یکی از شاخه های دندانپزشکی ارتودنسی دندان نام دارد که بر تشخیص و درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی و فکی تمرکز دارد. درمان های متداول ارتودنسی شامل بریس ها، تراز کننده های شفاف و نگهدارنده است.

نحوه قرار گرفتن دندان های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و دندان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندان ‌های بالا و پایین، می توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

متخصص ارتودنسی چه وظایفی دارد؟

درمان ناهنجاری های مربوط به دندان و فکین برعهده متخصصین ارتودنسی یا ارتودنتیست ها می باشد. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی و اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی، نیاز است که دو الی سه سال هم دوره های تخصصی ارتودنسی را بگذرانند.

انواع ارتودنسی دندان

بریس های ارتودنسی انواع متنوعی دارند که شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های لینگوال ، بریس های شفاف  یا نامرئی و بریس های دیمون و ... می باشند.

مشکلاتی مانند شلوغی دندان ها، کرایس بایت، فاصله بین دندانی، دندان نهفته، رویش نامناسب دندان ها و ... باشید با انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک قابل اصلاح هستند.

بریس ها انواع مختلفی دارند و شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های پشت دندانی، بریس های شفاف و بریس های دیمون و ... می باشند. امروزه در ارتودنسی پیشرفت چشمگیری داشته ایم و شاهد بریس های شفاف و بی رنگ به عنوان ارتودنسی نامرئی هستیم. در ادامه بیشتر درباره انواع بریس ها صحبت خواهیم کرد؛ شایان ذکر است که هزینه ارتودنسی هر کدام از انواع بریس ها با دیگری متفاوت است.

بریس های فلزی

بریس‌ هایی که به عنوان بریس های سنتی شناخته می ‌شوند معمولاً برای ارتودنسی کودکان و همچنین برای افرادی که ناهنجاری های شدید دندانی دارند استفاده می شود. آنها براکت‌ های فلزی هستند که روی دندان ‌های شما قرار می‌ گیرند و سیم فلزی که روی براکت ‌ها نصب می‌ شود، به منظور اعمال فشار بر روی دندان ‌ها و در نهایت حرکت آن‌ ها می شود.

اینویزیلاین

یکی نوین ترین روش های ارتودنسی اینویزیلاین می باشد که نوع منحصر به فردی از تراز کننده های نامرئی است که دارای چندین مزیت از جمله طراحی «کاربر پسند» است. درمان اینویزیلاین همیشه نامرئی و همچنین قابل جابجایی است.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: