انجام ارتودنسی دندان به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

زیبایی چهره فرد تا حد زیادی به زیبایی دندان ها وابسته است تا این حد که دندان های زیبا و منظم می توانند زیبایی و جذابیت لبخند را تضمین کنند و برعکس، دندان های به هم ریخته و نامرتب ممکن است زیبایی ظاهر و لبخند افراد را به خطر بیندازند. یکی از روش های زیبا سازی و مرتب کردن دندان ها، ارتودنسی دندان است که پس از انجام ارتودنسی، ظاهر بیمار تا حد زیادی تغییر می کند و به کمک آن می توان حتی شدیدترین مشکلات و ناهنجاری ها را درمان کرد.

روش های انجام ارتودنسی دندان

ارتودنسی در حالت کلی به 2 دسته ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود. در ارتودنسی ثابت همانطور که از نامش پیداست، بریس های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی در کرج و سایر شهرها به کمک چسب مخصوصی بر روی دندان ها چسبانده شده و ثابت می شوند. این بریس ها تا پایان درمان بر روی دندان قرار می گیرند و امکان درآوردن آنها وجود ندارد. ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی ثابت فلری سنتی، ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی خودتنظیم دیمون می شوند.

در ارتودنسی متحرک، پلاک های ارتودنسی به دندان های بیمار نمی چسبند و او می تواند برای غذا خوردن یا شرکت در یک مهمانی به طور موقتی بریس ها را از دهان خود خارج کند. ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی را می توان مثالی از ارتودنسی هایی دانست که با استفاده از پلاک های غیرثابت یا متحرک انجام می شوند.

انجام ارتودنسی برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند: ارتودنسی یک درمان زمان بر بوده و هنگامی که در طول درمان با ارتودنسی ثابت به بهداشت دهان و دندان خود توجه نکنید، احتمال تغییر رنگ دندان ها و پوسیدگی دندان در حین یا پس از درمان وجود دارد.

تحلیل ریشه دندان: درمان ارتودنسی برای افرادی که ریشه دندان هایشان تجزیه شده است، مناسب نیست و باید از سایر روش های درمانی برای اصلاح وضعیت دندان های خود استفاده کنند

افراد مبتلا به بیماری شدید لثه: در صورتی که مبتلا به بیماری لثه هستید باید با مشاوره متخصص لثه تحت درمان ارتودنسی دندان قرار بگیرید.

پوسیدگی دندان: قبل از شروع درمان ارتودنسی باید همه دندان های شما سالم باشند. بنابراین حتما قبل از شروع درمان به یک دندانپزشک مراجعه کنید و تمام مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان، عفونت دندان و .. را حل کنید.

مدت زمان درمان ارتودنسی

درباره مدت زمان درمان ارتودنسی دندان عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری، وضعیت بیمار، نوع ارتودنسی تاثیرگذار هستند. درنتیجه به طور قطعی نمی شود مدت زمانی برای ارتودنسی دندان تعیین کرد. اما به طور کلی ارتودنسی بین ۶ ماه تا ۳ سال طول می کشد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: