اقدامات لازم برای تعمیر و نگهداری استخر خانگی و هزینه آن
نوشته شده توسط : رعنا

این نکته را باید در نظر داشته باشید که استخر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و نباید آن را به حال خود رها کرد. برای داشتن یک استخر سالم و تمیز همواره باید اقداماتی را انجام داد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

تمیز کردن آب استخر

تمیز کردن استخر فقط به معنی تمیز کردن آب استخر نمی باشد. بلکه این تمیز کردن شامل دیواره ها، پله ها، نقاطی که با آب در تماس هستند و همینطور کف روی آب استخر می شود.

بررسی گردش آب استخر

بررسی گردش آب یکی از اصلی ترین و مهم ترین اقداماتی است که در موضوع نگهداری از استخر باید آن را در نظر گرفت. عدم حرکت آب استخر به معنی خرابی و کار نکردن پمپ استخر و یا فیلتر استخر است. همینطور آب راکد بیشتر از آب روان مستعد رشد جلبک است.

نصب مینی چیلر

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در سرویس و نگهداری استخر به آن توجه داشته باشید، نصب مینی چیلرها برای استخر آب سرد است.

بررسی سطح مواد شیمیایی آب

در صورت متعادل نبودن سطح شیمیایی آب استخر، احتمال تغییر رنگ آب و باکتری دار شدن آن وجود دارد. توصیه می شود که همیشه یک کیت تست سطح مواد شیمیایی آب داشته باشید و به صورت هفتگی سطح این مواد را در آب استخر خود بررسی کنید.

تمیز کردن سبد کفگیر

یکی دیگر از خدمات مهم تعمیر و نگهداری استخر، مربوط به تمیز کردن مرتب سبد کفگیر استخر است. اگر سبد استخر شما ذرات ریز و آلودگی هایی داشته باشد، باعث می شود عملکرد پمپ استخر پایین تحت تاثیر قرار گرفته و به مرور طول عمر پمپ استخر کاهش پیدا می کند.

شوک دادن به استخر

علاوه بر اینکه باید حواستان به متعادل بودن سطح مواد شیمیایی آب استخر باشد، بهتر است که هر هفته و یا هر دو هفته یکبار به استخر خود شوک دهید. شوک دادن به آب استخر به این معنی است که به استخر مواد ضدعفونی کننده مخصوص اضافه کنید تا آب از هرگونه آلودگی و باکتری پاک شود.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر و نگهداری استخر

تعمیر و نگهداری استخر قیمت ثابتی ندارد و عوامل و فاکتورهای زیادی در هزینه نگهداری استخر تاثیرگذار هستند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

اندازه و ابعاد استخر: یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر هزینه سرویس و نگهداری استخر، اندازه و ابعاد استخر است. به این صورت که هر چه استخر بزرگتر باشد، هزینه سرویس و نگهداری آن هم بیشتر است.

شکل هندسی استخر: هرچه ظاهر استخر پیچیده تر باشد، نگهداری و تعمیر آن زمان برتر و هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

جنس استخر: هزینه سرویس و نگهداری استخرهای بتنی، فایبرگلاس، وینیلی و ... با یکدیگر متفاوت است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: