تاثیر محاسبه bmi در روند لاغری چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

در حقیقت نمی توان گفت فلان رژیم غذایی بهترین رژیم لاغری است؛ چرا که تاثیرگذاری هر رژیم در هر فردی به نسبت فرد دیگری کاملا متفاوت است. در این مقاله قصد داریم که شما را با bmi و مفهوم آن و همچنین انواع رژیم های لاغری آشنا کنیم. برای آشنایی بیش تر با طریقه محاسبه bmi با ما همراه باشید.

کاندیدای رژیم لاغری

اگر می خواهید بدانید که آیا اضافه وزن یا کمبود وزن دارید کافی است با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول محاسبه bmi به میزان شاخص توده بدنی خود برسید.

فرمول محاسبه bmi به این ترتیب است که وزن یک بزرگسال بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد وی بر حسب متر می شود. حالت ایده آل میزان شاخص توده بدنی (BMI) در افراد بزرگسال بین 18.5 تا 24.9 است. در صورتی که جوابی از فرمول شاخص توده بدنی به دست می آید از این محدوده کمتر باشد یعنی شما دچار کمبود وزن هستید و اگر بیشتر از این محدوده باشد یعنی شما دچار اضافه وزن هستید.

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بین محدوده 25 تا 29.9 است؛ یعنی دچار وزن هستند. این افراد به راحتی می توانند با گرفتن رژیم لاغری و انواع ورزش، کاهش وزن داشته باشند. اما برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 30 است ممکن است این کار کمی سخت باشد و برای کاهش وزن تنها راه حل آنها انجام جراحی لاغری باشد.

انواع رژیم های لاغری

رژیم گیاهخواری

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که به دلیل اعتقادات شخصی و حمایت از حیوانات رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند. اما رژیم گیاهخواری و هر نوع رژیم دیگری که مصرف برخی از مواد غذایی را محدود یا ممنوع می کند از نظر متخصصین تغذیه یک رژیم درست و کامل نیستند.

رژیم کتوژنیک

یکی دیگر از محبوب ترین رژیم های لاغری دنیا رژیم غذایی کتوژنیک است. این رژیم لاغری توصیه بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها و در عوض افزایش مصرف چربی ها دارد. این رژیم یک رژیم مناسب برای لاغری شکم است.

رژیم کم کربوهیدرات

در رژیم های کم کربوهیدرات مصرف غذاهای شیرین، نان و ماکارونی محدود شده و در عوض مصرف پروتئین، چربی ها و سبزیجات افزایش پیدا کرده است.

رژیم مدیترانه ای

یکی دیگر از رژیم های معروف دنیا رژیم مدیترانه ای است که بر مصرف زیاد ماهی و کاهش مصرف گوشت قرمز و مرغ دارد. همچنین این رژیم لاغری برای کسب نتیجه بهتر مصرف چربی های سالم مانند روغن زیتون را پیشنهاد می کند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: